Van Dromana naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Van Dromana naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Van Dromana naar Melbourne

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

05 December 2009 | Australië, Melbourne

We kunnen op deze camping geen gebruik maken van ons internet account, daarom een verslag van 2 dagen die we in een keer versturen.

Van Dromana naar Melbourne,

We vertrekken weer op tijd vandaag, 8.45 uur. De kilometerteller staat op 1570 km. We nemen nu de route vlak langs de zee die we eigenlijk gisteren van plan waren maar helaas door de storm moesten wijzigen. Vanmorgen is het weer rustig zonnig met hier en daar een wolkje. De temperatuur is echter fris 15 C. Maar daar merken we in onze bus niets van. We rijden door erg leuke badplaatsen, zoals Mornington , Brighton met weer van die mooie strandhuisjes.

We maken ook verschillende stops omdat de skyline van Melbourne steeds dichterbij komt. De uitzichten op de stad worden steeds mooier.

Het is nog wel even spannend of we wel goed door de wirwar van wegen door de stad komen. We moeten naar het Noorden en willen absoluut niet op de Tolweg komen, dat geeft nogal gedoe omdat het systeem automatisch is en we binnen 12 uur moeten bellen naar een nummer (welk ??) en betalen met je creditcard, kortom gedoe en dat willen we niet.
Maar met de vinger op de kaart bij het nummer van de weg en goed opletten komen we toch bijna zonder omrijden en met een keer vragen op de plek van bestemming.

Het is 12.00 uur, lekker op tijd dus. We boeken eerst een wijntour naar de Yarra Valley (aanrader van Lidy en Johan) alwaar we morgen 4 premium wineries gaan bezoeken en proeven, lunch included. We worden opgehaald en thuisgebracht dus we hoeven zelf niet te rijden.

Verder hebben we de middag wat lekker buiten in het zonnetje gezeten en ik heb maar eens een paar wasjes gedraaid. Dat is hier op alle campings wel prima geregeld. Net als de overige faciliteiten. Je hebt overal een complete keuken tot je beschikking met gasfornuizen hete platen om te bakken magnetrons ovens koelkasten, er staan ook tafels en stoelen om gebruik van te maken, je kunt er dus ook gewoon gaan eten, nadat je gekookt hebt. Zo spreek je ook nog weer eens iemand.

Het is maar goed dat ik elke dag een verslagje maak want we zien en doen zoveel je zou anders vergeten wat en waar en hoe. Ik doe het meestal als Aad de afwas doet, kom ik daar mooi vanaf, zo hebben we ieder ons taakje.
Wordt vervolgd………

Zaterdag 5 december,

Ik had niets in mijn schoentje vanochtend, Sinterklaas komt zeker niet in Australië!!!

Vandaag hebben we ons laten rijden, we hebben eerst een citytour door Melbourne gedaan. Hebben een kort bezoekje gebracht aan de st Pauls Cathedral en het Flinders Central Station, gebouwen in Victoriaanse stijl gebouwd.

Daarna hebben we de wine tour gedaan naar de Yarra Valley. Een gebied wat een beetje te vergelijken is met de Bourgogne (alleen wat kleiner) De Valley telt 80 wijnhuizen variërend van klein naar groot.
Wij bezochten er 4, eerst een grote Yering Station rond 11 uur kregen we al het eerste glas wijn in de hand en begon het proeven en dat ging eigenlijk de hele dag door bij alle vier de wineries.
Nummer 2 was een middelgrote de Rochford Wines, waar we tevens werden verrast met een voortreffelijke lunch. Een hachee van Kangaroevlees met groente en rijst, het smaakte naar wild, heerlijk.
Onze volgende proeverij was bij de Yering Farm Wines. Daar wordt alles nog handmatig gedaan (een kleintje dus ) maar het had wel zijn charme en de wijnen smaakten prima.
De laatste proeverij was bij Domaine Chandon . Ja die van Moet & Chandon uit Frankrijk en zij maken de Wijn met bubbels die geen champagne mag heten maar wel op dezelfde manier gemaakt wordt en dat was natuurlijk onze favoriete.

Het was een erg leuke dag, we hebben wederom genoten van al het lekkers en Lidy nog bedankt voor de tip!!!

Wij wensen jullie een gezellige pakjesavond.

Liefs en tot…………. de volgende keer.

Aad en Hanneke

• 05 December 2009 - 10:00

Wim En Eygje:

Ha die Hanneke en Aad,
    Dit is wel een geweldige reis die jullie maken.Fijn dat jullie zo genieten, krijg je geen pijn in je arm van het foto's maken Hanneke? Je hebt er vast al heel veel, we verwachten wel een foto-avondje als jullie weer thuis zijn!
    Geniet er verder van en nog heel veel plezier!
    Wim en Eygje

• 05 December 2009 - 10:18

Willem En Pamela:

Lieve Pa en Ma,

Sint zat aan jullie te denken maar kan jullie vanavond niets schenken. Teveel kilometers weg hebben jullie even pech. Zoals Sint ziet hebben jullie alweer veel gedaan. Maar daar kunnen we bij jullie als wereldreiziger dan ook wil van op aan. Ook alweer lekker aan de neut kijk maar uit met rijden in die grote camper wordt dus niet teut. Lekker mooi weer en heerlijke zee. Nou ziet Sint het zit jullie gelukkig erg mee. Het is jullie dan ook van harte gegunt. Daarom dit kleine gedichte op Sint z´n verjaardag geen punt. Sint wenst jullie nog erg veel plezier. En gunt jullie dan ook op zijn verjaardag het gezellige Australische vertier. Dit is het einde van ons gedicht. Veel succes en geniet. Want Sint weet er licht nog meer in het verschiet

Groet,

Sint en Piet

• 05 December 2009 - 10:24

Willem En Pamela:

excuus voor de spellingsfouten komt door spanning bij Sint moet nog heel veel pakjes wegbrengen

• 05 December 2009 - 10:40

Lidy En Johan:

Hallo Aad en Hanneke,

Zo zien we ook nog eens wat wij zelf niet gezien hebben: strandhuisjes. De dame van onze wine-tour destijds had ons jullie route (andersom) aangeraden maar dat advies hebben we toen in de wind geslagen omdat we dachten anders geen tijd genoeg te hebben voor de "Twelve Apostles". Zo'n winetour is behalve ontzettend lekker en veilig (je wordt gereden na al die zoeten wijns) ook wel een tikje vermoeiend. 's Avonds waren wij meestal niet tot veel meer in staat. Dat lezen wij nu allemaal weer na in onze eigen verhalen, die we geinspireerd door jullie belevenissen weer tevoorschijn hebben gehaald, met de kaart erbij.

Wij gaan volgend jaar ook zeker weer een winetour doen: maar dan een halve dag want een hele dag wijn proeven enz. is wel afzien.
    Doe Troy onze heel hartelijke groeten.

Heel veel groeten!!

Lidy en Johan.

• 05 December 2009 - 12:31

Cees En Riet:

Een fantastische reis en belevenis. Jullie moeten wel oppassen dat je niet als alcoholistten terug komen ,maar je leert de australische wijnen wel kennen. Wij vieren vanavond Sinterklaas, in de regen bij Lennert met de hele familie. Fijn en goed weekend en tot schrijfs

• 05 December 2009 - 14:52

Diane:

heerlijk avondje is gekomen.......helaas weet de sint ook emmen niet te vinden.....dan maar samen met peter naar de film...zouden we een prive bios hebben op sint avond???
    fijn dat jullie het zo naar de zin hebben en wat een mooie foto;s weer. Toch niet stiekem een paar van die bubbelflessen in je tassie gestopt om die bij de camper leeg te drinken want ja er gaattoch niks boven zo'n lekkere fles met bubbels.
    Veel plezier nog en geniet......
    dikke dikke kussss

• 05 December 2009 - 15:00

Hannie En Jan:

Lieve mensen

Wat genieten wij van jullie reisverslag en de prachtige foto's. Als wij al genieten, hoe moet het jullie dan wel vergaan? Fijn dat alles zo goed verloopt en we hopen dat jullie vervolg eveneens voorspoedig zal zijn. We blijven jullie volgen, als we niet meegenomen worden vanavond naar Spanje!
    Hartelijke groeten