Adelaide of eigenlijk Glenelg. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Adelaide of eigenlijk Glenelg. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

17 December 2009 | Australië, Adelaide

Adelaide of eigenlijk Glenelg.

Dinsdagochtend hebben we de rugtassen weer ingepakt, de camper schoongemaakt !! en vervolgens met de camper naar Hotel Stamford Grand gereden in Glenelg. Glenelg is zeg maar Scheveningen in kleiner formaat. De temperatuur is behoorlijk aan het stijgen en is ruim 35 C. De kilometerstand bij inleveren staat op 3715 km. Het was wel komisch: wij met de camper voorrijden voor het Hotel en een koffermeneer die onze rugzakken uit de camper haalt. Ik heb er op aanraden van de koffermeneer maar een foto van gemaakt.

Het inleveren van de camper was snel geregeld en het kapotte dakluik was geen probleem. Er werd netjes een taxi voor ons geregeld die ons in 10 minuten weer bij het hotel bracht, waar onze tassen al keurig op de kamer stonden te wachten. Wat een luxe!! De kamer heeft een prachtig uitzicht op de oceaan en de pier en ligt aan een gezellige boulevard met plein waar alle restaurantjes zijn.

We hebben meteen de zwemspullen aangetrokken en zijn lekker op het strand neergestreken. We moesten gelijk denken aan de zeeleeuwen die ook zo lekker languit op het strand lagen.
Het is heerlijk om even niets te doen en alle indrukken te verwerken, want we hebben veel, heel veel, gedaan en gezien.
Gisteren zijn we met de tram naar het centrum van Adelaide geweest. We hebben wat gebouwen en een kerk bekeken, maar de temperatuur liep al snel naar de 40 C en dat is erg warm om een stad te bekijken. Dus zijn we het Zuid Australisch museum(met airco) in gevlucht waar we de geschiedenis van de Aboriginals hebben bekeken. Dat was interessant. Daarna weer snel met de tram terug naar zee, waar het toch koeler is.
Gisteravond ontstonden er onweersbuien die voor een weersomslag zorgden.

Vanochtend regende het nog een beetje, maar gelukkig was de temperatuur fors gedaald naar 23 C. We hebben vandaag een hele mooie en leuke wijntoer gemaakt naar de Barossa Valley, samen met een Japanse familie, een Duitse backpacker en een honeymoon koppel uit Londen. We hebben weer veel geproefd, ook lekker gegeten en veel gelachen met de Japanse opa van 81 met zijn dochter en 2 kleinzoons van 19 en 21 jaar Ushi (lekker), was de kreet van de dag.

We hebben net nog even een wandelingetje over de boulevard gemaakt waar de plaatselijke harmonie kerstliederen speelde. Het blijft vreemd, om hartje zomer (het is voor ons gevoel juli) kerstliederen te horen. Maar dan kom je langs een klein kerkje waar een spandoek hangt en dan wordt je er nog eens aan herinnerd The Saviour is born. Het kerkje ligt in de Barossa Valley. In de achttiende eeuw zijn nogal wat gevluchte Duitse Lutheranen in deze streek terechtgekomen. Bepaalde gebieden of plaatsen in de streek, zoals het plaatsje Hahndorf, hebben een Duitse naam.

Of een Kerklied nu in het Engels of in het Nederlands is, in Nederland of zoals nu voor ons aan de andere kant van de aardbol wordt gezongen of gespeeld, de diepste betekenis is en zal nooit veranderen dat we mogen gedenken dat Gods Zoon als onze redder is geboren. Dat mag de hele wereld gedenken en vieren. Graag willen wij vanaf, voor jullie, de andere kant van de wereld in plaats van de gebruikelijke kerstkaarten of felicitaties, deze Kerst-groet en – wens aan jullie overbrengen met het verzoek deze door te geven aan allen die jullie en ons lief zijn.

We maken ons nu op om komende zaterdag door te vliegen naar onze familie in Perth. Wij zien daar erg naar uit.

Groeten en liefs van ons.

PS Lieve Diane van harte gefeliciteerd met je 40e verjaardag,we wensen je veel liefde en gezondheid toe en een dikke kus van ons beiden.

• 17 December 2009 - 11:11

Lidy En Johan:

Hallo Aad en Hanneke,

Toch wel een beetje decadent om zo voor te komen rijden met de camper. Jullie hadden toch wel gecontroleeerd of het qua hoogte allemaal kon ?

We hadden al gedacht dat het niet nodig was om jullie te wijzen op de geneugten van een wine-tour in de Barossa Valley. Dat bedenken ze zelf wel, leek ons, en ziedaar we hebben weer eens gelijk gekregen.

Voor het gecval we niet meer een bericht te zien krijgen voordat we maandag naar Engeland afreizen waar we de Kerstnachtdienst in een klein dorpskerkje zullen bijwonen, willen we jullie hele goede Kerstdagen wensen.

Het is hier nu momenteel winter, er ligt een dun laagje sneeuw maar veel stelt het niet voor. In Friesland daarentegen is de situatie onaangenamer met opgestoven sneeuw, er stond vanmorgen in totaal 600 kilometer file, en de treinen in ZuidHolland kampen met dichtgesneeuwde en vastgevroren wissels.
    Dat is andere koek dan lui op het strand liggen in de zon :-)

Heel veel groeten, ook aan de "rellies" in Perth en nog veel plezier!

Lidy en Johan

• 17 December 2009 - 20:20

Marianne:

Ha ouders,

Hier is het echt winter!! sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. Vanmorgen 2,5 uur in de file gestaan! En een glibberende terugtocht. Maar 't is wel een mooi gezicht. Jullie huisje nog maar extra gecontroleerd maar daar blijft het aangenaam 15 graden binnen. Dus geen zorgen. De kerstkaarten stromen bij jullie al binnen. Wij hebben de champagne ook al ingeslagen, dus hopen dat die een beetje kan tippen aan wat jullie nu allemaal al geproefd hebben.
    Geniet van zon, zee en strand! En een goede vlucht naar Perth.

Liefs

• 18 December 2009 - 08:15

Gerrit En Tannie:

Gisteren Kerstfeest met Elsa gevierd op school.
    Met sneeuw op de auto's en glibberen op de stoep.
    Dat is heel wat anders als jullie zomerse temperaturen.
    Jullie verhalen zijn leuk om te lezen. Je moet er maar een boek over schrijven met foto's.
    Ook wij wensen jullie goede Kerstdagen toe.
    Veel liefs,
    Gerrit en Tannie

• 18 December 2009 - 08:45

Diane:

hallo zomergasten,

allereerst dank voor de lieve felicitatie. Het was een wondermooie witte verjaardag, met 'hoera 40'slingers, ballonnen en button. Zelfs op het werk moest ik eraan geloven. Helaas kan ik je zus vandaag niet achter de laptop zetten want heb ze verboden te komen. Te glad en teveel sneeuw in het noorden. Terwijl ik dit zo typ realiseer ik mij dat jullie gewoon zomer hebben.....Wel raar hoor, hier loopt iedereen als een soort mummie over straat vanwege de kou en jullie lopen misschien wel in de korte broek.
    Geniet nog even van de camper, goede vlucht naar perth met een mooi weerzien van de familie.

dikke kusss
    DIAAAA

• 18 December 2009 - 15:33

Gert En Wil:

Dag bofferts, wij zitten in de sneeuw bij -4-8. Wat een prachtige reis zeg, alleen al het lezen en kijken van de fot's is volop genieten. Weet je nu waarom wij altijd met de caravan op vakantie gaan? Je geniet de zelfde vrijheid, maar als je ergens heen gaat laatje het hoge deel staan en kun je bijna overal komen zonder dat de boter tussen de kleren komt. De Witjes maken het goed maar hebben toch besloten om maar niet naar het de kerstmiddag voor bej. te gaan. We moesten jullie wel de groten terug doen bij gelegenheid, dus bij deze.
    Gisteravond op de mod. verg. hebben we een flink aantal vacante functies maar aan Aad toebedeeld, want die is straks goed uitgerust! (grapje). Vanavond komen hier alle KRM's + ega, om de kerkenr.avond voor te bereiden en als afscheid.
    Verder druk met pred. en aanverwante artikelen.
    Wel bijzonder hè, kerst in de zomer?
    Aad, heb je nog voldoende coll.b. want je hebt natuurlijk een flinke achterstand opgelopen!!?
    Nog goede dagen, geniet nog even en een veilige terugreis,
    Groetjes ook van Wil.

• 19 December 2009 - 09:43

Willem En Pamela:

Goedemorgen ouders,

vanuit een koud en wintersnederland °-6 weer even een berichtje. Afgelopen donderdag een rekord file van 78 km dus ben teruggegaan en heb thuis gewerkt verder gisteren de kerstborrels gehad en kerstpakketten meegenomen auto vol met wijn gelukkig niet aangehouden Vandaag inkopen doen voor kerstdiner met zus en zwager hebben er allebei zin in we zullen op jullie proosten misschien wel leuk om op kerstdag te skypen kunnen we gezamelijk proosten veel plezier nog en tot horens

• 22 December 2009 - 13:49

Bas En Henriette B.:

Hallo Aad en Hanneke,

Het is ons niet gelukt om alle verslagen van jullie netjes bij te houden, maar aan het laatste zien we wel dat jullie een heel mooi tour maken. We wensen jullie een gezegend Kerstfeest (Immanuël!), een goede terugreis en behouden aankomst in Alphen.

• 23 December 2009 - 19:28

Britta:

Hoi Hanneke en Aad,

Als ik zo jullie verhalen lees is het weer heerlijk genieten. Geweldig. Ik wens je hele fijne Kerst in de zon, wij doen het wel met een witte Kerst.
    Wij zijn bezig aan de voorbereidingen van Kerstavond (15 man) en 1e Kerstdag (16 man).

Liefs
    Britta en Paul

• 24 December 2009 - 11:14

Jan En Thera:

Hallo Hanneke en Aad,

Bij jullie is het echt bijna kerst, dus op de valreep...Goede Kerstdagen toegewenst met de familie en nog veel plezier voor de laatste vakantiedagen!
    Goede thuisreis en tot volgende week!

Groetjes, Jan en Thera

• 25 December 2009 - 10:47

Cees En Riet:

Het is hier toch een enigzins witte , maar hoofdzakelijk naatte kerst geworden. Dit in tegenstelling tot wat jullie meemaken. Het is mooi om te zien met welk een genotvolle blik Aad het glas inkijkt. Voor jullie ook nog goede en Gezegende dagen Riet en Cees

• 26 December 2009 - 11:15

Hannie En Jan:

Lieve mensen

Het is 2e Kerstdag en net jullie laatste reisverslag gelezen en de foto's bekeken. Het blijft allemaal fascinerend. We hoorden gisteren in de kerk van jullie dochter dat jullie 29 dec. weer terug hopen te zijn. Wij wensen jullie een goede en behoude reis terug en hopen jullie binnenkort weer te zien.
    Hartelijke groeten.

• 27 December 2009 - 15:44

Jan En Poula :

Hoi Aad en Hanneke.
    Zo te zien aan de foto's en de verslagen te lezen hebben jullie het goed naar je zin. Geniet van het mooie weer wand hier is het heel anders. We hebben veel sneeuw gehad en nu regend het weer. Het moet een vreemde ervaring zijn om Kesrt te vieren bij een temperatuur van rond de 30 graden. Maar of het nu heeft gesneeuwd of 30 graden is, de bootschap van Kerst blijft mooi. We wensen jullie nog een hele goede tijd toe bij jullie familie.

Hartelijke groeten en goede thuis reis toegewenstvoor staks.
    Jan en Poula.

• 29 December 2009 - 05:57

Wim En Eygje:

Hallo Aad en Hanneke,
    We hebben genoten van jullie verslagen en wensen jullie een heel goede thuisreis.
    Tot ziens in Nederland!
    Hartelijke groeten