Weer Thuis, - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Weer Thuis, - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Weer Thuis,

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

30 December 2009 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Hallo lieve allemaal,

We hebben even niets van ons laten horen sinds we zijn vertrokken uit Adelaide naar Perth waar de familie van Aad woont.

We hadden het gewoon te druk met het weerzien van de familie, het bijpraten onder het genot van een “hapje en een drankje” en alle andere activiteiten die voor ons waren georganiseerd. Ook hebben we Kerst gevierd bij een temperatuur van 35 C (wetend dat jullie in de sneeuw zaten). Na de kerkdienst waren we blij met wat verkoeling in het zwembad in de tuin.

De dagen vlogen voorbij. We hebben Freemantle bezocht waar in 1954 de Oom van Aad met zijn gezin is aangekomen. Er is nu een herinneringsmonument te zien waar alle namen van emigranten met aankomstjaar staan gegraveerd. Ook hebben we een strandwandeling gemaakt met Rebecca (dochter van Ank) en David langs het strand waar we 21 jaar geleden met Willem en Marianne naar toe zijn geweest. We hebben een museum bezocht met een tentoonstelling over de VOC en we hebben een rondrit gemaakt door Perth aan de Swanriver (met de zwarte zwanen). De tijd heeft in Perth en Freemantle niet stil gestaan. Beiden zijn enorm gegroeid.

Ja en toen was het tijd om afscheid te nemen. Maandag ochtend (01.30) vroeg zijn wij uit Perth vertokken. We hadden een tussenstop van 15 uur in Kuala Lumpur. We hebben daar net buiten het vliegveld een hotelkamer geboekt waar we wat uitgerust hebben en waar we via Internet de Kerstdienst van de Sionskerk hebben beluisterd. Om half 2 in de nacht (1,5 vertraging) begonnen we aan onze laatste vlucht naar Amsterdam waar we om 7 uur zijn geland. Dirk-Jan heeft ons van Schiphol gehaald en thuisgebracht.
We hebben het gevoel dat we een half jaar weg zijn geweest. We hebben ook zoveel gezien en gedaan. Het was fantastisch en we zijn ook dankbaar dat alles zo goed is gegaan zonder ziekten of ongelukken of andere narigheid.

We willen ook jullie allemaal bedanken voor jullie leuke en hartelijke reacties. Wij gaan er een mooi album van maken als herinnering aan deze voor ons onvergetelijke reis.

Hartelijke groeten,

Aad en Hanneke