Weerzien met Troy. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Weerzien met Troy. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Weerzien met Troy.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

06 December 2009 | Australië, Melbourne

Weerzien met Troy.

Vanochtend om half 9 stond Troy al voor de slagboom van de camping. We waren net klaar met het ontbijt. Het was een prettig weerzien na 3 jaar. Troy is de zoon van de nicht van Aad. Hij heeft 10 jaar geleden bij ons gelogeerd met zijn vrouw en toen 6 weken oude dochtertje Marcella. 3 jaar geleden moest hij noodgedwongen naar Nederland komen omdat zijn vader Ken, die bij ons logeerde ernstig ziek werd en moest worden opgenomen in het Rijnland ziekenhuis. Troy heeft zijn vader naar huis begeleid. Sinds 6 maanden woont hij in Melbourne vanwege zijn werk. Eind van de maand komen ook zijn vrouw Therese en zijn 3 kinderen naar Melbourne toe.

Troy wilde ons heel graag Melbourne laten zien. We zijn begonnen om een kijkje te nemen bij zijn nieuwe toekomstige huis, net buiten Melbourne. Het is een prachtig vrijstaand nieuw huis wat nu bijna klaar is. Het is een kast van een huis met 3 badkamers en genoeg ruimte voor logees. Het zal heerlijk voor hem zijn als straks de hele familie weer kompleet is.
Na het bezoek aan zijn huis hebben we geluncht met een andere neef van Aad, Nigel en zijn vrouw Kathie en zoontje Jake. Ook zij wonen in Melbourne. Het was leuk om kennis met hen te maken en we hebben genoten van een heerlijk maaltijd. Aad heeft lekker vis kunnen eten.

Na het eten werd het tijd voor wat beweging om de overtollige calorieën eraf te lopen. Al wandelend kwamen we langs de haven, de Yarra River, mooie oude gebouwen en kathedralen. Gezellige pleinen met markten kortom we hebben Melbourne van alle kanten kunnen bewonderen, zelfs vanaf de bovenkant. Troy heeft ons meegenomen naar een van de hoogste gebouwen van de stad en vanaf de 88 e verdieping hadden we op deze stralende dag een magnifiek uitzicht over de hele stad inclusief de baai.

Onder het genot van een drankje bij onze camper hebben we nog wat herinneringen opgehaald en toen werd het helaas weer tijd om afscheid te nemen. Het was een mooie dag en een fijn weerzien met Troy.

Morgen hopen we weer verder te trekken en wel richting Adelaide.

Liefs en tot de volgende keer,

Aad en Hanneke

• 06 December 2009 - 10:22

Hanneke Melsen:

Lieve Sinterklazen,

Heel erg bedankt voor jullie mooie gedichten.

Aad en Hanneke

• 06 December 2009 - 11:23

Lidy En Johan:

Dag Aad en Hanneke,

Ja, dat huis van Troy en Therese wordt een "impressive mansion" als we dat zo zien. Over driekwart jaar kunnen we het zelf gaan bekijken :-)
    Gelet op jullie foto's zijn er ook stukken van Melbourne waar we de vorige keer niet aan toegkomen zijn, dus dat gaan we dan meteen ook rechtzetten.

Hier heeft Sint ons gisteravond een zak met gepelde pinda's voor de plaatselijke koolmezen, pimpelmezen, ringmussen, vinken, groenlingen (en wat daar verder langsvliegt) cadeau gedaan. De vers gevulde silo bengelt nu in de wind (en de regen) aan een boom. Veel winter is het hier nog niet,'t is meer een kwestie van een lang uitgerekte natte herfst.

Veel plezier onderweg naar Adelaide en hou de camera maar klaar. Doe vooral een helicoptervlucht over de 12 apostelen als het mooi weer is!

Groeten,
    Lidy en Johan

• 06 December 2009 - 12:41

Bianca:

Hallo Aad en Hanneke,

Voor de verandering ;-)regent het weer eens als ik jullie reisverslag lees.... Jullie begrijpen dat ik steeds jaloerser wordt op jullie, op wat jullie beleven, meemaken, zien maar ook op het heerlijke weer....

veel plezier nog de komende tijd!

Groeten, Bianca

• 06 December 2009 - 13:00

Geertje:

Ha tante Han en oom Aad,

Een lieve groet vanuit Zwolle!
    Erg leuk om jullie verslagen te lezen en foto´s te bekijken! Wat een belevenissen zeg, gaaf!!
    Ik bedacht opeens dat jullie nu in Australie zitten en het leek me haast onmogelijk als daar geen weblog van gemaakt zou worden. Dus ik google op ´Hanneke en Aad´ en jahoor! Beland op deze site, leuk!
    Hele fijne reis verder en dat genieten wordt al vollop gedaan volgens mij :), dus succes met het vervolg!

Liefs,
    Geertje

• 06 December 2009 - 19:37

Ada De Bruijn:

Wat een prachtig huis staat hier op de site. Komen daar Hollandse bloementjes in te staan, jullie hebben toch wel tulpenbollen meegenomen?
    Wat een natuurschoon! En alles is mooi. Zoals je al eerder hebt gehoord, regent het hier zoveel dat de geasfalteerde wegen de aanvoer niet meer aankan. Een lekkere wandeling of fietstocht maken zit er al 3 weken niet in. Natregenen dagelijks gratis wel. We hebben met 13 man sinterklaasavond (sorry, pakjesavond) gevierd, met surprises en gedichten. Een lange avond met vooraf chinees.
    En nu rolt Hans van het ene in het andere concert, en zelf ga ik naar een concert van Thom Hesseling, en Hans z'n koor, beide in Alphen.We hebben nieuwe kleding gekregen en zien er weer uit als jonge meiden.Zit te genieten van ons kleinking, die nu leuke streken gaat uithalen. Z'n moeder dweilt de vloer en de volgende dag gaat hij in bijzijn van mij ook de vloer moppen met een hydrofiel luier, en hij weet niet van ophouden.
    En als ik binnenkom staat hij al klaar met stoffer en blik.
    Hartelijke groeten, hans en ada

• 07 December 2009 - 09:16

Addie:

Hoi wereldreizigers, Geweldig jullie verslag en vooral ook de foto's. Is een welkome afleiding als ik op mijn werk me zit te vervelen of als ik me afvraag of ik het nog wel uithou tot 1 maart.Ik leef (en geniet) met jullie mee en wens jullie nog een heel prettig vervolg en ik verheug me op de volgende verslagen en foto's.

• 07 December 2009 - 11:07

Cees En Riet:

Big city, big experience een belevenis als in een hollywood film. Wij waren ooit in Toronto en dit lijkt erop. Veel plezier verder en tot ziens

• 07 December 2009 - 14:38

Jan En Thera:

G'day Hanneke en Aad,

Echt leuk om jullie belevenissen te zien en te lezen! Er komen weer allerlei herinneringen boven, sommige dingen komen ons bekend voor. Mooie foto's!
    Leuk he, zo'n camper?
    Gaat het met dumpen ook nog goed? Vliegennetjes al nodig gehad?
    Geniet nog de komende periode,van de omgeving, elkaar,de ontmoetingen, het mooie weer en vooral...van de rust!

Groetjes, Jan & Thera