Dekking voor de storm, - Reisverslag uit Dromana, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Dekking voor de storm, - Reisverslag uit Dromana, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Dekking voor de storm,

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

03 December 2009 | Australië, Dromana

Ik moet eerst nog even vertellen van gisterenavond “de pinguïnparade” . Rond half acht hebben we ons gemeld bij de entree. We hadden kaartjes voor de grote tribune. We hadden wel een beetje onze bedenkingen (we leken wel echte toeristen) om plaats te nemen op de tribune om te kijken naar de pinguïns die uit de zee het strand op komen en naar hun verblijf in de duinen toelopen(waggelen). Bovendien was het verboden te fotograferen of te filmen oei!!!, een vrije avond.

Maar….. we hadden gehoord dat het echt de moeite waard is. En daar zaten we tussen de Japanners ,Duitsers, enz enz. wachten tot het donker werd en ze!!!! aan land kwamen en hoeveel zouden er vanavond komen.Eindelijk rond kwart voor 9 melden zich de eersten aan de waterkant. Ze vormen eerst groepen en komen dan groepsgewijs het strand opgewaggeld. Soms worden ze opgejaagd door kolonies zeemeeuwen en dan rennen ze weer keihard terug naar het water. Het is werkelijk een prachtig gezicht zoals die honderden(ongeveer 750) pinguïns het strand overlopen op weg naar hun nesten die zich in de duinen bevinden. Op dit moment hebben ze jongen die ze moeten voeren (ansjovis) Vervolgens hebben we na een tijdje de inmiddels bijna lege tribune verlaten om ze via paden in het duinlandschap te kunnen volgen. Sommige jongen waren hun nestje alvast uitgegaan om hun ouders op te wachten. Het was een gepiep en gekrijs van je welste. Dus ondanks onze bedenkingen hebben we absoluut geen spijt gehad om dit eens van dichtbij mee te maken. We begrijpen nu trouwens wel waarom er geen foto’s gemaakt mogen worden en waarom de mensen op een tribune moeten zitten.

Als laatste 22.15 uur kwamen we op de camping aan, iedereen gaat redelijk vroeg naar bed vinden wij. Er moet na 22.00 uur ook absoluut stilte zijn.

Vanmorgen om 9.00 vertrokken met op de kilometerstand 1345 km. De reis ging naar de Dandanong ranges. Een heuvelachtig gebied met veel eucalyptusbomen. We zijn er met de Puffing Billy doorheen gereden. Een oude stoomtrein die dwars door de bergen rijdt en waar je kunt genieten van mooie uitzichten. Het traject (af en toe over houten bruggen) dat afgelegd wordt is ongeveer 40 km. Het wordt gerund door vrijwilligers (op leeftijd).

Na deze rit hadden we het plan om een rondrit door de wijngebieden van Peninsula te maken. We waren een aardig eindje op dreef toen het weer begon te veranderen. De temperatuur liep eerst op tot 33 C en plotseling begon het heel hard te stormen. We voelden ons niet meer zo veilig op de weg waar de takken van de bomen werden gerukt en hebben dekking gezocht achter een grote supermarkt, waar we maar vast de boodschappen hebben gedaan. Vlakbij vonden we een camping.

We staan nu dus in Dromana ongeveer 100 km ten zuiden van Melbourne. Terwijl ik dit schrijf is de storm weer gaan liggen en hebben we zelfs een strandwandeling gemaakt op het alweer verlaten strand. De temperatuur is inmiddels gezakt naar 20 C . Er staan hier van die leuke strandhuisjes op het strand.

Morgen hopen we naar Melbourne te gaan. We hebben net Troy (familie) gesproken. Hij komt ons zondag halen. Onze volgende camping is 20 minuten van zijn huis. Leuk dat we hem weer gaan zien.

Dit was het weer voor vandaag.

Iedereen de hartelijke groeten,

Liefs Aad en Hanneke

• 03 December 2009 - 14:50

Liana:

hai Han en Aad,

Zoals de australische groep Crowded House al zong;
    Four seasons in one day!!!
    Sommige Aussies nemen behalve hun badkleding ook maar een jas en paraplu naar het strand...het kan zo omslaan...jullie verhaal blijkt maar weer!!!
    Geen foto's,Han...uhhh ik zie toch echt pinquins hahahahaha!
    liefs liana

• 03 December 2009 - 14:55

Jesper:

hallo Hanneke en Aad,
    hebben jullie ook al kangaroes gezien????
    en een Wombat?
    groetjes van Jesper!

• 03 December 2009 - 15:57

Karel En Joke:

Hoi luitjes,

Nou al lezend begrijpen we welke indrukken jullie allemaal meemaken. Prachtige foto's laten ons een klein beetje de sfeer mee proeven. Het is mooi dat jullie alles een beetje kunnen ontladen door je verhalen op de site te zetten,dan heb je straks een mooi verslag en een dagelijkse herinnering. Wij genieten er in ieder geval van. Hier gaat alles OK. Wij zijn bijna toe aan de pepernoten en letter. Het "sneeuwt"hier regen en harde wind maar goed dit hoort bij Sint. Groetjes Karel en Joke regen

• 03 December 2009 - 21:27

Ingrid Van Hagen:

Hallo Hanneke en Aad ik heb al jullie belevenissen gelezen wat een avontuur zeg en wat een prachtige foto's !!!
    Hanneke hoeveel heb je er al gemaakt? En je kijk toch niet zeker heel de dag door de lens van de camera? Geniet maar van jullie bijzondere reis.
    Groetjes Jaap en Ingrid

• 04 December 2009 - 16:52

Wil & Gert:

Hallo wereldreizigers,

Al eerder even gekeken naar jullie ervaringen, maar nu alle foto's en verhalen, 'k had nu even tijd vond ik.
    Wat prachtig zeg, en een rust in zo'n landschap, het lijkt me geweldig maar ik zal proberen niet jaloers te zijn.
    Aad niet te ver naar links rijden hoor, want Hanneke zit aan die kant.

We zijn hier natuurlijk vol verwachting van morgen. Ik heb de gedichten net klaar.

Wil is nu even bij de Witjes gaan buren
    Als dat nu maar niet te lang gaat duren,
    is ze misschien vóór het eten nog klaar en brengt ze iets mee voor jullie zo waar. Ook al moeten die Witjes nog eten,
    ze zullen vast jullie niet vergeten.
    Ja hoor daar komt onze Wil al weer aan en zoals ik dacht is het gegaan.
    Kadeautjes zo ver over de oceaan, daar denkt onze Sint natuurlijk niet aan.
    Maar wensen kunnen we wel hiermee verzenden
    dus ga ik me nu namens hen tot je wenden.
    We hebben verteld dat het met jullie gaat goed,
    Ontvang dan van hen ook een hartelijke groet.
    Geniet lekker verder!
    Gert.