Een nieuwe stralende dag, - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Een nieuwe stralende dag, - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Een nieuwe stralende dag,

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

02 December 2009 | Australië, Phillip Island

Een nieuwe stralende dag,

Vanmorgen deden we de camper deur open en we werden getrakteerd op een heldere strakke blauwe lucht zonder een enkel wolkje.
Na ons gebruikelijke ochtendritueel, douchen ontbijten afwassen(Aad) camper rijklaarmaken, route bepalen sleutels inleveren(Hanneke) , zijn we weer vertrokken naar een nieuw avontuur. De bestemming deze keer is Phillip Island.

Met een kilometerstand van 1245 km beginnen we. De afstand is 50 km over een vrij vlakke weg. We melden ons zoals we dat elke keer weer doen bij het informatiecentrum. Omdat het zo’n prachtige heldere dag is besluiten we te beginnen met een helikoptervlucht rond het eiland. Ook boeken we de zogenaamde Pinguïn Parade, die plaatsvindt bij zonsondergang.
We starten dus met de helikoptervlucht, laat ik het kort houden we vlogen ongeveer 3 kwartier rond het eiland en het was een groot ahhhhhhhhhhhh moment. Wat een kleuren (zie foto’s).

Na dit avontuur zijn we naar de mooie uitkijkpunten gereden en hebben van dichtbij de meeuwen kolonie in broedtijd (en de meesten al met jongen) bekeken.
Wat een prachtig eiland het kan niet op, we vervallen misschien een beetje in herhaling maar we kunnen niet anders zeggen dat we zo genieten van al het moois.

Tot de volgende keer,

Aad en Hanneke

• 02 December 2009 - 09:45

Lidy En Johan:

Lieve Aad en Hanneke

Wat is Australië toch mooi!
    Wiebelde de helicopter erg? Ik Lidy)zal toch heel wat moeten overwinnen om in zo'n ding te stappen als ik weer in Australië/ nieuw Zeeland kom. Het is heel bijzonder dat jullie een wombat gezien hebben want dat zijn eigenlijk dieren die 's nachts actief zijn. Ga vooral door met het schrijven van jullie verhalen en het meesturen van die mooie foto's.
    Lidy en Johan

• 02 December 2009 - 13:16

Diane:

wat een super mooie foto;s zeg en wat leuk om iedere dag even te kijken of er weer een nieuw verhaaltje staat. Ik word langzaam wel een beetje jaloers op jullie, zou zo in het vliegtuig willen springen om 'even' langs te komen. Geniet maar lekker, ik werk gewoon lekker door. Tweede ronde van de mexicaanse griepprikken voor de boeg dus vervelen doe ik mij niet.Jorrit is momenteel druk met zijn eerste tentamenweek, spannend hoe het gaat. Hij is op dit moment bezig met mondeling nederlands.

dikke kusssss ook van peter ,jorrit en bjarne

• 02 December 2009 - 14:28

Liana:

ik verheug mij iedere keer weer op jullie verslag en zeker de foto's!!! Zeker wel moeilijk kiezen welke op de site komt? want je zal er wel heel veel mooie maken???
    Fijn dat jullie het geweldig hebben!!!
    Ik kijk uit naar het volgende mailtje!!
    Voorzichtig maar vooral veeeeeel plezier!
    G'day mates....enne hebben jullie de kangeroo-steaks al geproefd???
    liefs, liana