Van Bairnsdale naar Inverloch, - Reisverslag uit Inverloch, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Van Bairnsdale naar Inverloch, - Reisverslag uit Inverloch, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Van Bairnsdale naar Inverloch,

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

02 December 2009 | Australië, Inverloch

Van Bairnsdale naar Inverloch,

Uitgeslapen vertrokken we vanmorgen om 9.00 uur. We zijn nog steeds s’morgens vroeg wakker. De teller staat bij de start op precies 900 kilometer.

Via Sale rijden we naar Yarram waar we een koffiestop hebben. Yarram is een leuk stadje wat zijn oorsprong heeft in het goudzoeken. We zien er een Hotel, een café, een kerk, een bank, en een koffielokaal “het Federal Coffee Palace!!!

Na de stop gaan we op weg naar het nationaal park Wilson Promontory. Wederom een prachtig natuurgebied met beboste heuvels mooie valleien en natuurlijk weer die azuurblauwe zee, ditmaal de Tasmanzee met bijna verlaten stranden. Je kunt je haast niet voorstellen dat je zo,n prachtige baai helemaal privé hebt.

We schrikken wel van de enorme littekens die de bosbranden hebben achtergelaten. (zie foto)

We hebben vandaag ook weer nieuwe dieren aan ons lijstje toegevoegd. Eerst zagen we 2 grote spierwitte papagaaien met een kuif op hun kop, daarna stak er voor ons een emu over en langs de zijkant van de weg zagen we een mombat scharrelen. Helaas kunnen we geen foto als bewijs laten zien.

Met moeite nemen we afscheid van dit mooie gebied en gaan we op zoek naar een camping. Die vinden we in Inverloch, dat is dichtbij het Phillip-eiland waar we morgen de dag op ons gemak willen doorbrengen, en misschien een stevige wandeling gaan maken. Dus morgen niet veel kilometers in de camper.

Liefs,

Aad en Hanneke