Welkom in Australia, - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Welkom in Australia, - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Welkom in Australia,

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

23 November 2009 | Australië, Sydney

Welkom in Australia,

Vanmorgen dan eindelijk aangekomen in Sydney. Rond 9.00 locale tijd zijn we geland.
Zouden onze reistassen nu wel aankomen, dat was nog even de vraag. Maar aangekomen bij de band zagen we onze bagage als een van de eerste aankomen pffft gelukkig, daarna nog naar de controle. Er werden wat vragen gesteld en toen moesten we naar een klein buro aan de zijkant ons gaan melden, we zagen de andere passagiers allemaal naar de andere kant gaan, even paniek, maar wat bleek, we mochten via een klein gangetje rechtstreeks naar buiten en hoefden de tassen niet open te maken, dat ging dus allemaal heel snel.

Vervolgens met een taxibus naar het Hotel alwaar we met spoed een rustige kamer aangeboden kregen, omdat we dat na zoveel vertraging wel nodig zouden hebben. Volgens mij zagen we er ook niet zo fris meer uit.

De temperatuur was even schrikken, er waaide een harde zeer warme wind, waardoor de temperatuur opliep tot 41 graden. Dus een frisse neus halen na 38 uur “opsluiting”was er niet bij. Toch maar naar buiten een stukje wandelen. Het Hotel ligt op een zeer gunstige lokatie op 10 minuten loopafstand van het Opera House het park en de haven. Maar na 10 minuten in 41 graden geven we het op en nemen we de vlucht op een Ferrie en laten ons lekker varen. Na een paar minuten komt het Opera House al in zicht, wat een bijzonder gebouw. (zie foto’s).

We krijgen vanaf het water een prachtige kijk op de skyline van de stad en natuurlijk ook de Harbour Bridge. Het eindpunt van de Ferrie is Manlybeach, wat er erg toeristisch uitziet. We vragen of we mogen blijven zitten het varen bevalt ons wel zo op het bovendek in de schaduw. Weer terug in de haven is de energie op. We gaan terug naar het Hotel en nemen een paar uur rust. Rond 7 uur wordt het aangenamer en gaan we op zoek naar een restaurantje. We nemen de weg door het park omdat je daar een mooi uitzicht hebt op het Opera House en de Bridge.

We horen muziek en heel veel applaus. Er stonden wel borden met reclame van Idols, maar weten wij veel. Blijkt het om de finale van Idols Australië te gaan wat wordt gehouden voor het Opera House in de openlucht. Er hebben zich naar schatting duizenden (10) mensen verzameld om dit life mee te maken. Er is een compleet symfonie orkest op het podium. Wij hadden uiteraard geen toegangsbewijzen, maar de bewaking vond het wel goed dat ik een mooi plekje uitzocht waar ik wat foto’s kon maken. Nou we stonden echt op een prachtplek (zie foto’s) Er was een rechtstreekse TV uitzending, dus het Opera House was prachtig verlicht met steeds wisselende kleuren. Jullie begrijpen ik(Hanneke) was in mijn element.

Aan de waterkant vonden we een rustig plekje om te eten, met uitzicht op de verlichte stad en brug en om 10 00 uur werden we getrakteerd op een fantastisch vuurwerk boven het water, dat is nog eens een welkom. Vergeten is de heenreis!!
Wordt vervolgd,

Groeten Aad en Hanneke

• 23 November 2009 - 12:16

Johan De Jong:

Tja, ze hebben jullie waarschijnlijk voor rugzaktoeristen versleten met die rugzakken van jullie en dat zijn natuurlijk verdachte types. Dan krijg je dat :-)

Hoezo waren jullie bang dat ze niet meegekomen waren ?

Prachtige plaatjes van dat vuurwerk (mazzelaars!).

Tja en dat je in de buurt van het Opera House lekker al fresco kunt eten hadden wij ook al eens ontdekt bij de lunch.

Ook veel groeten van Lidy (die komt gelukkig zaterdag weer terug).