Op weg naar het wild - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Op weg naar het wild - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Op weg naar het wild

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

29 April 2011 | Namibië, Windhoek

Op weg naar het wild(e) avontuur,

Vandaag op tijd opgestaan, want we willen uiterlijk 8.00 uur vertrekken. De eerste 80 km langs de kust naar het noorden verliep snel halverwege passeerden we een schip dat waarschijnlijk nog niet zo lang geleden door de hoge golven op het strand was geraakt, er waren heel wat mensen op de been die een kijkje gingen nemen ( en dat terwijl we hooguit 3 auto’s waren tegengekomen).
Vervolgens bij Hentiesbaai de weg landinwaarts genomen een weg die behoorlijk te lijden heeft gehad van de regen van de afgelopen maanden. En dat betekende goed heel goed opletten en niet te hard rijden om de gaten en kuilen te ontwijken en dan zullen we het maar niet hebben over de rivierbeddingen waar we doorheen moesten met of zonder water maar allemaal vol grote en kleine stenen . Maar het is allemaal goed gegaan. We hebben 8 uur gedaan over 450 km en daar tellen we de stops niet bij.
We hebben een hele korte tank/ koffiestop gemaakt en hebben in een sneltreinvaart de rotstekeningen in Twijfelfontein bekeken, omdat we wel voor het donker in Palmwag wilden zijn en dat is ons gelukt. Net op tijd zaten we met een lekker koud biertje op een superplek voor ons huisje naar de zonsondergang te kijken.
Al met al was het een fantastische rit door een landschap dat elke keer weer veranderde. Rode bergen , groene bergen, mooie vergezichten !! Wat boffen we toch met al dat moois!
Morgen weer vroeg op 6.30 vertrekken we voor de ochtend safari met gids op zoek naar de zwarte neushoorn.
En hebben we die neushoorn gespot? Nee.. jammer genoeg niet, maar we hebben wel heel veel giraffen gezien en hartmann zeebra’s en oryxen en kudu’s en jakhalzen en hele mooie plekjes gezien, canyons etc. dus weer een prachtige dag.
Morgen gaan we weer een klein stukje verplaatsen ongeveer 150 km, maar we weten nu dat je daar minstens 3 uur over doet.
Lieve mensen het is voor ons nu tijd voor een wijntje en te genieten van de zonsondergang….

Groetjes,

Aad en Hanneke

• 29 April 2011 - 16:42

Paul En Britta:

Hoi Aad en Hanneke,
    Wat ziet het er fantastisch uit. Mooie foto's die je zo naar het land uitnodigen.
    Geweldig. Geniet van het mooie landschap, de wilde dieren en van elkaar.
    Lieve groetjes

• 29 April 2011 - 19:50

Maurice En Annemiek:

Wat een mooi verhaal...en leuk dat het voor ons zo herkenbaar is :-). Met een beetje geluk gaat die neushoorn en die (desert) olifant nog wel komen, Etosha misschien? Was jullie plan nog om vanuit Palmwag nog verder naar het noorden te gaan, zoals wij gedaan hebben? Of steken jullie door richting het oosten? Wat de Hobatere Lodge had moeten zijn/worden? Enorm zonde dat die deels is afgebrand.
    We wensen jullie weer een hele fijne voortzetting van jullie safari. Geniet ervan...en op hoeveel staat de teller qua fotoaantal?

Groetjes,
    Annemiek en Maurice

• 30 April 2011 - 18:18

Karel En Joke:

Denk niet dat wij jullie waren vergeten. Heel veel problemen gehad met onze internetverbinding maar.....Tele2 heeft het gisteravond grotendeels opgelost. Vandaar even geen teken van leven vanuit Leiderdorp.

Wij zijn begonnen met alle foto,s te bekijken. Werkelijk, ondanks dat je dan nog niets van jullie reisverslagen hebt gelezen waren wij al zo onder de indruk van de prachtige natuurfoto,s. Wat leven wij dan in een "saai" continent.
    In grote lijnen hebben wij jullie reisverslagen doorgelezen. Fijn dat jullie het zo naar het zin hebben en dat alles goed mag gaan.

Hier ook alles ok. Vandaag koninginnedag, heerlijk weer, dus er wordt door het hele land behoorlijk gefeest.

Aad en Hanneke, een goede reis verder, kijk uit, wij zien uit naar het volgende verslag.

Hartelijke groet van Karel en Joke (en Stefan)

• 02 Mei 2011 - 06:34

Gerrit En Tannie:

Het is echt een avontuur hé. Prachtig al die foto's. Een foto van rode bergen met huisjes hmm lijkt mij prachtig om te schilderen.
    Gisteren Adrian 1 jaar. Een bijzondere dag!!
    Gisteren was op de tv een programma waarin een man door de woestijn van Namibië reed. Hij vertelde veel over planet earth. Gelijk zeiden wij: Daar zijn Aad en Hanneke ook geweest.
    Heb een goede en veilige reis.