Het vele wild !!!! - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Het vele wild !!!! - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Het vele wild !!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

10 Mei 2011 | Botswana, Gaborone

Botswana Chobe,
Na de gewichtige grensformaliteiten en de nodige stempels zijn we weer terug in Botswana in Chobe, waar we verblijven in de Kubulodge aan de Choberivier. Ditmaal een zeer sfeervol rieten Hans en Grietje huisje.
Bij aankomst wordt ons verteld dat we om 15.15 worden opgehaald voor een river cruise over de Choberivier. We verwachten een grote boot zoals voorgaande dagen ,maar nee we krijgen een privé boot(je) met een zeer enthousiaste jongen Cherrie, die ons veel gaat laten zien. We passeren met een grote snelheid alle andere (grote cruiseboten) en hebben dan de waterkant voor ons zelf. Het eerst zagen we een krokodil, een kleintje van 2 meter. Oh die hebben we nog niet riepen Aad en ik in koor, nou dat hadden we niet moeten zeggen (of achteraf toch wel) want onze cowboy Cherrie vond dat we hem van zeer dichtbij moesten bekijken en behendig legt hij de boot met z’n neus op de kant, jawel de Kroko op een meter afstand van mij !!! Ik had het “botswaans” benauwd !! Gauw een paar foto’s gemaakt en hup daar gingen we weer pffft. Maar toen wist ik nog niet dat het wemelt van de beesten , nog geen 5 minuten later ja hoor ! 3 bij elkaar waarvan er 1 een meter of 5 was en ja hoor weer zo dichtbij wat een bek met tanden zeg. Maar goed we hebben het overleefd, wel spannend.
En toen… stond daar de familie olifant met alle neefjes en nichtjes lekker te drinken, wat een prachtig tafereel. We hebben heerlijk meer dan een kwartier zitten kijken hoe dat allemaal plonst en spettert en je kan bijna niet geloven dat je dat allemaal op zo’n korte afstand meemaakt.
Daarna zagen we 3 giraffen door de benen zakken om ook eens lekker te drinken. Ze doen dit op een hele speciale manier en het is bijna komisch om naar te kijken.
Inmiddels zagen we steeds meer oortjes van hippo’s boven water komen. Sommigen lieten ook duidelijk horen dat ze onderweg waren naar de kant. En de mannetjes lieten ook regelmatig hun tanden zien !!! Wat een bek zeg….. Ook liep er al een enkele op de kant, zodat we ze nu voor het eerst in vol ornaat zagen. (heeft dat naast onze tent gescharreld ?!?)
Verder hebben we nog allerlei andere dieren en vogels van dichtbij zien drinken, maar dat zullen we jullie besparen.
Vanmorgen weer vroeg op voor een gamedrive in het Chobepark. In het donker zien we al hele grote groepen olifanten weer naar het bos trekken.
Wat zit er veel wild hier zeg…. We hebben 2 leeuwen zien eten van een impala die net gevangen was. Verder giraffen, kudu’s , warthog (wildzwijn) en een hele grote kudde met waterbuffels (ook 1 van de big 5)
Kortom we kijken ons ogen uit hier in Chobe. Morgen gaan we met een kleinvliegtuigje de Okavanga delta in… om daar 3 dagen in tenten te verblijven . Heel spannenend wat ons daar te wachten staat.
Zodra we weer terug keren naar de bewoonde wereld laten we dat weten.
Liefs,

Aad en Hanneke

PS Ik mocht even op de kabel van de baas, leuk he.

• 10 Mei 2011 - 16:00

Wim En Eygje:

Lieve mensen, wat een reis maken jullie! Dit is echt om nooit meer te vergeten. Zo'n krokodil vlak bij je bootje lijkt me nu ook niet alles, maar verder ziet het er geweldig uit. Wij genieten ook in Portugal en hebben schitterend weer.We wensen jullie nog heel veel mooie avonturen toe!
    Liefs van Wim en Eygje

• 10 Mei 2011 - 17:24

Lidy En Johan:

Lieve Hanneke en Aad,

Als dit zo door gaat met jullie verhalen moet onze reis verlengd worden :-)
    (Maar de Okavango-delta hebben we er al in zitten)

Heel veel groeten,
    Lidy en Johan

PS Hoe zijn jullie heen en weer naar Zimbabwe gekomen, lopend ?

• 10 Mei 2011 - 19:11

Liana:

lieve Han en Aad,
    Zelf zat ik met mijn mannen in Bella Italia (ook een soort hippo's, die Italianen !), dus heb ik alle gemiste verslagen in 1 keer doorgenomen!
    Wat een mooie foto's heb je gemaakt Han!!! Andere koek dan het Vaticaan en het Forum Romanum! Hier moest je nl je best doen om niet al te veel toeristen op de foto te krijgen en hoefde je je niet vast te houden aan je bootje hahah! Nee hoor...het was geweldig!
    Ben blij dat jullie zo'n fantastisch avontuur beleven! En dat alles naar wens verloopt!
    Wij zijn dus weer thuis na ons avontuur (dat vertel ik je bij thuiskomst!)
    Een aantal foto's al bekeken op mijn.....(je leest t goed!!!) APPLE!!
    Ik heb dus alles wat mijn hartje begeert haahahah!
    Geniet nog van de laatste week! Ik kijk uit naar de rest van de verhalen en uiteraard de foto's!
    Liefs en wees voorzichtig!
    Liana

• 10 Mei 2011 - 21:54

Gerrit En Tannie:

Prachtig. De foto van de kop van de krokodil lijkt net alsof hij een kussentje onder zijn hoofd heeft.
    doei

• 12 Mei 2011 - 12:26

Thera En Jan:

Wat een schitterende foto's en een bijzondere reis! Geniet er nog even van en alvast een goede thuisreis gewenst!

• 12 Mei 2011 - 14:05

Diane:

hallo lieve jungle tijgers,

ben net aangekomen op mijn B&B adresje aan de zuiderkeerkring......
    wat een geweldig mooie foto's van al die wilde dieren. Lijkt me heel bijzonder om die van zo dichtbij te kunnen zien.
    Zal vannacht goed op jullie B&B passen....

dikke kus en geniet nog van de laatste dagen.

• 13 Mei 2011 - 20:35

Karel & Joke:

Aad en Hanneke, toch nog even voor de eindstreep een reactie uit Leiderdorp. Wat moet je nog schrijven als je de foto,s en jullie avontuurlijke verhalen leest. Jullie zijn wel een "stelletje"" avonturisten zeg ! Je moet het allemaal maar aandurven,maar jullie doen dat, petje af hoor !
    Geniet nog even van de tijd die jullie hebben te gaan, doe voorzichtig, goede reis terug wij zien en spreken jullie komende zondag.

groetjes xx