Leven in de Duinen !!!! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Leven in de Duinen !!!! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Leven in de Duinen !!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

26 April 2011 | Namibië, Swakopmund

Leven in de duinen ?!?!
Ik moet eerst jullie allemaal bedanken voor jullie reakties, wij vinden dat hartstikke leuk, blijf dat vooral doen. Voor de mensen die binnenkort zelf op vakantie gaan, een hele goede en mooie tijd toegewenst.
Gisterenavond hebben wij heel lekker gegeten aan de boulevard van Swakopmund aan een tafeltje boven de golven van de Atlantische Oceaan. Het valt ons trouwens op dat het eten errug lekker is overal en de bijpassende wijnen smaken ook heerlijk. ( Lidy en Johan, minstens zo lekker als in Australië)
Vanmorgen na het ontbijt werden wij om stipt 8 uur opgehaald voor de Living Desert Tour. Deze tour blijkt een enorm succes te zijn en daarom worden de groepen steeds groter. Onder begeleiding van ene Thommy gaan we met een 4x4 safaritruck de duinen in. Hij weet ongelooflijk veel te vertellen over de leefwereld van de duinen. Ik heb nooit geweten dat er zoveel dieren leven in die bergen met zand. Hij liet ons stapje voor stapje kennis maken met slangen schorpioenen, torren, kamelions etc. Hij leerde ons letten op de sporen,en de samenstelling van de mineralen. Met een magneet haalde hij het magnesium uit het zand. (zie foto) Aan de hand van de foto’s zie je wat we ontdekt hebben.
Na deze zeer leerzame ochtend (van 8.00 t0t 13.30) gingen we nog eens lekker racen door het zand, met af en toe zeeeeeeeeeeeeeer stijle afdalingen en de rest. Vooral de mannen vonden dit leuk !!
Na de desert tour hebben we vanmiddag nog wat door Swakopmund geslenterd. De pier was druk bezet door de vissers, die met trots hun vangst aan ons lieten zien.
Morgen moeten we weer vroeg op om de langste afstand, 450 km bad gravelway af te leggen naar Palmwag. Vanaf hier gaat de echte Safari beginnen. Hoe het met de internetverbinding zal gaan is nog maar de vraag. Maar zodra het kan houden we jullie op de hoogte.
Groetjes en Liefs,
Aad en Hanneke
PS Marianne we zijn begonnen met de Malarone !!!!

• 27 April 2011 - 13:17

Hannie En Jan:

Lieve Hanneke en Aad
    Als we jullie verslagen lezen dan lijkt het wel of je daar een dagtaak aan hebt, maar het is voor ons wel geweldig om van jullie reis deelgenoot te worden. Het is weer een belevenis op zich zelf en we begrijpen maar al te goed dat jullie volop genieten. Ook de foto's geven goed weer wat jullie allemaal zien en beleven. Eerst dacht Hannie dat jullie gewoon op Ameland liepen, maar niets is minder waar want dat zagen we aan de verdere foto's.
    Wat wij een klein beetje voor hebben op jullie is het weer, want we hebben een geweldige mooie Pasen beleefd. Temperaturen rond de 25 graden en nagenoeg geen wind. Inmiddels is het weer wat aan het terug lopen en wordt er morgen wat regen verwacht. Daar wordt vooral door de boeren naar gesnakt. Het zal echter van korte duur zijn want de voorspellingen zijn daarna weer goed. Leuk voor Koninginnedag!
    Verder is er weing nieuws en gaat alles zijn gangetje. We hopen dat het vervolg ook zo geweldig is, maar dat lezen we wel.
    Liefs van Hannie en Jan

• 04 Mei 2011 - 13:36

Wil En Henk:

Hallo Aad en Hanneke,
    Het duurde even maar we hebben de tijd genomen om jullie verslagen te lezen en natuurlijk de foto's
    Prachtig wat een natuur en leven. Jullie maen mooie en leuke dingen mee.
    Hier is het ook prachtig weer maar het lijkt wel Afrika zo droog met veel duinbranden.
    Wij hopren dat jullie nog een mooie tijd hebben en we blijven volgen.
    Hartelijke groet van Wil en Henk