We zijn vertrokken!!!! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu We zijn vertrokken!!!! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

We zijn vertrokken!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

22 April 2011 | Namibië, Windhoek

Lieve allemaal,

De tassen zijn gepakt ! We zijn goed op alles voorbereid en hebben onze eigen apotheek meegenomen. ( zie foto) Ook hebben we een tas vol met opladers adapters en snoeren bij ons waarom heeft ieder apparaat toch zijn eigen systeem! Het scheelt een kilo als alles met hetzelfde apparaat opgeladen zou kunnen worden, maar ja we klagen niet.
Marianne heeft ons naar Schiphol gebracht . Even een knuffel en ons a.s. kleinkind gevraagd of het alsjeblieft wil wachten tot opa en oma weer terug zijn.
Ik dacht dat ik me aardig aan het gewicht had gehouden 20 kg per persoon, Maar die laatste dingetjes tikten toch wel aan. Aad 21 kg en ik 27 kg !!! Maar die aardige KLM mevrouw gaf geen krimp en vergat ook nog eens onze hand bagage te wegen en dat was wel errug fijn.
De vlucht naar Frankfurt verliep voorspoedig en de steward had nog een berichtje voor ons van Liana, die er voor gezorgd heeft dat we zonder stress konden vertrekken . Onze vlucht was nml geannuleerd en de KLM had ons op een latere vlucht gezet, waardoor de overstap tijd wel erg krap werd.
Na een paar uurtjes wachten op Frankfurt, vertrokken we op tijd met Air Namibia naar Windhoek. Ook deze vlucht verliep voorspoedig en om 5.00 uur zijn we veilig geland. Aad heeft zoals gewoonlijk geslapen en ik heb wat gedoezeld.
Na het gebruikelijke gedoe van douane en bagage afhandelen, werden we welkom geheten door Marianne van African Profile Safaris. Marianne spreekt is Nederlandse die in Windhoek woont. We worden helemaal bijgepraat over onze reis en ze heeft een zeer uitgebreide dag tot dagprogramma voor ons gemaa !kt met aanbevelingen, binnenwegen en must do dingen, ziet er fantastisch uit ze heeft er echt werk van gemaakt alles is voorzien van bijbehorende folders etc.
Vervolgens hebben we onze spiksplinternieuwe auto opgehaald met slechts 7 kilometer op de teller.Na nog het aanschaffen van een simkaart voor de telefoon hebben we afscheid genomen van de sympathieke vrouw en zijn op weggegaan naar Windhoek centrum op zoek naar de supermarkt voor de boodschappen. Inmiddels was het heeeeeeeeeeeeel hard gaan regenen en moesten we erg op de weg letten want er ontstonden potholes en die kun je maar beter ontwijken.
De rit naar onze eerste bestemming Bagatelle ligt ongeveer 300 km rijden vanaf het vliegveld. De planning was een stop te maken in Rehoboth een kleine plaats halverwege, maar het weer wilde niet meewerken de regen kwam weer met bakken uit de hemel vallen. Dus de lunch in de auto gedaan.
Op aanraden van Marafrican (noemen we haar nu) zijn we de hoofdweg verlaten en maken we voor het eerst kennis met de gravelwegen. Al snel komen we erachter dat we beslist niet te hard moeten rijden!! Het landschap is fantastisch de kleuren zijn zachtgroen van het wuivende gras oranje van de zandheuvels en blauw met wit van de lucht die inmiddels is opgeklaard. Zo tuffen we genietend door tot we uiteindelijk bij onze Lodge aankomen. Boven op het duin staat ons huisje uitkijkend over de waterplaats, waar op dit moment 5 grote struisvogels aan het drinken zijn. We hebben al kennis gemaakt met de springbokken zowel in het panorama voor ons als op ons bord (ah) Ze smaken heerlijk hoor !
Uitgerust zijn we vanochtend na een heerlijk ontbijtje op safari gegaan met onze ranger Pedro. Hij heeft ons een gedeelte van het gebied van deze farm (Bagatelle) laten zien. We zijn de volgende dieren tegengekomen. Sprinbok, Wildebeest, Struisvogel, Kudu, Gemsbok, Vos, Sabelantilope, Dikdik heel veel vogels en een Giraffenfamilie met kleintjes.
Eind van de middag gaan we op Cheeta-safari . wordt vervolgd!
Om 5 uur stond Pedro onze Angolese ranger ons al op te wachten om cheeta’s te gaan opzoeken. En of dat gelukt is ? Kijken jullie maar naar de foto (ik heb er natuurlijk meer dan 50 geschoten maar moest er 1 uit kiezen) Na deze spannende zoektocht hebben we nog onder het genot van een glaasje wijn genoten van een prachtige zonsondergang op een zandduin.
We besluiten de avond met een diner onder de sterren hemel.

Het is nu 8.00 klaar voor vertrek naar Sossusvlei!

Liefs Aad en Hanneke

• 22 April 2011 - 17:17

Lidy En Johan:

Lieve Aad en Hanneke,

Dit stijft ons in onze mening dat wij daar ook heen moeten :-)
    Nog heel veel plezier!

Groeten,
    Lidy en Johan

PS Jullie doen toch wel een ballonvlucht boven de Sossusvlei?

• 23 April 2011 - 15:07

Maurice:

Hallo Aad en Hanneke,

Met een gepaste mate van stikkende jaloersheid :-) wil ik jullie heeeel veel plezier wensen met de fantastische reis die jullie zijn begonnen.
    En ja hoor...de toon is weer gezet! Wat een superplaat van die cheetah zeg. Erg mooi dat lage standpunt door het gras heen.
    Nogmaals een hele fijne vakantie en mocht er wat aan de hand zijn met de auto...we hebben nog wel een aardig 'garage'adresje in Kamanjab.

Groetjes,

Annemiek en Maurice

• 23 April 2011 - 19:17

Gerrit En Tannie:

Wauw die cheeta. Geweldig!
    Jullie zullen wel ogen en oren tekort komen.
    Geniet ervan!

• 24 April 2011 - 10:38

Wim En Eygje:

Wat ziet dat er geweldig uit, wat zullen jullie genieten van zoveel moois! Goede Paasdagen gewenst, (die ongetwijfeld anders zullen zijn dan jullie gewend zijn!)en heel veel mooi weer.
    Hartelijke groeten
    Wim en Eygje