De Huab Lodge! stilte en rust - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu De Huab Lodge! stilte en rust - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

De Huab Lodge! stilte en rust

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

01 Mei 2011 | Namibië, Windhoek

Hier zijn we weer,

Nadat we van een heerlijk ontbijt op het terras hebben genoten moesten we afscheid nemen van de Palwag Lodge het was er heerlijk.
Vandaag hebben we een korte route die wel over een bergpas gaat maar nemen ook de tijd om eens kennis te maken met de lokale bevolking die langs de weg woont. Ze vinden het prachtig dat je stopt en zijn trots dat ze op de foto mogen. Sommige dames zien er ronduit prachtig gekleed uit met hun lange kleurijke japonnen met bijpassende houden met een speciale vorm. De kinderen maken we blij met wat snoepjes en voor de kleinsten hebben we nog pijnenburg koek, blij en dankbaar worden we hartelijk uitgezwaaid. Oh ja natuurlijk komen we niet onder een paar souvenirs van kastanjes gemaakt uit!!
Rond lunchtijd komen we in de Huab lodge aan. Deze lodge is een alternatief voor de Lodge die een paar maanden geleden is afgebrand, nou het is geen slecht alternatief. Na de rondleiding en intrek in onze villa!! Gaan we meteen op Gamedrive. We zien grote aantallen Oryx kudu’s apen vogels en krijgen een uitgebreide uitleg over de bomen, planten grassen etc…. Halverwege zien we de zon achter de bergen gaan (met weer een heerlijk glaasje wijn in de hand)
We eten met het team en de andere gasten aan een lange tafel wat een zeer gemoedelijke sfeer heeft. Na het lange tafelen op tijd naar bed, want morgen gaan we te voet een op zoek naar…
We vinden verse sporen van 2 luipaarden en ik voelde me toch een klein beetje ongemakkelijk. Maar volgens Jaap onze gids moesten we goed op de 4 honden letten die ons begeleiden. Zij zouden alarm slaan als ze de Luipaarden zouden ruiken. Maar we zijn weer veilig aangekomen en het geeft toch wel een kick dat je zo maar tussen die dieren rondloopt. Wat is de Schepping toch bijzonder mooi!!
Vervolgens zijn we met de truck nog op zoek gegaan of we ze konden vinden, maar dat zou te mooi zijn geweest.
Vanmiddag hebben we een bad genomen in de warmwaterbron die ze hier hebben en daarna lekker bij het zwembad gelezen !!!
De komende dagen trekken we naar Etosha , naar de Leeuwen Olifanten en wie weet wat nog meer!!
Wij gaan nu nog even het glas heffen op de Majesteit, we waren bijna vergeten dat het vandaag Koninginnedag is.

Tot de volgende keer,
Aad en Hanneke

• 01 Mei 2011 - 10:01

Jan En Poula Wullink:

Hoi Aad en Hanneke,

Zo te lezen en te zien aan de foto's hebben jullie het goed naar het zin.
    De foto's zijn prachtig. Vooral de foto DSC00144f van de Sossusvlei vind ik heel bijzonder. De vorm van het duin en de kleur van het zand. PRACHTIG.
    Het lijkt me heel bijzonder om de wilde dieren die je hier in de dierentuin ziet daar in het wild te zien. We wensen jullie nog een hele goede vakantie toe.
    Groetjes,
    Jan en Poula Wullink.

• 01 Mei 2011 - 15:53

Peter En Diane:

handig he die laptop mee op vakantie zodat we bij kunnen blijven met jullie reisverhaal
    we zijn gisteren aangekomen in Normandie, gezellig met oma, helga en Ed erbij.
    Twee prachtige mooie stacaravans naast elkaar.

dikke kus van ons allemaal...

• 02 Mei 2011 - 06:15

Marianne En Dirk-Jan:

Dag lieve ouders, inmiddels zullen jullie wel in Etosha zijn beland en nu zelf met de auto op safari gaan (ook heel spannend!). En 's avonds lekker bij de waterhole gaan zitten en wachten tot de dieren komen drinken. Met ons alles goed, nog 1 weekje werken en dan verlof. De kleine wacht nog steeds op opa en oma.......... Genietse en tot jullie volgende verhalen.
    PS in Namutoni niet de lokale specialiteit nemen met het eten, Maurice en ik gruwelen nog steeds bij de gedachte dat we daar maag op hebben.

• 02 Mei 2011 - 15:53

Wim En Eygje:

Dag lieve mensen,
    Hier even een reactie uit Spanje, wij hopen morgen Burgos te gaan bekijken!
    Wij hebben het heel goed, maar uit jullie verslag begrijpen we dat het met jullie ook prima gaat en dat jullie veel mooie dingen zien.
    Hartelijke groeten en geniet vooral van alles wat je ziet!!!
    Wim en Eygje

• 04 Mei 2011 - 18:23

Jos & Petra:

Hallo, leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie hebben al heel wat moois gezien, echt prachtige foto's!! We kunnen ons voorstellen dat het af en toe wel spannend is om zo 'in het wild' te lopen. Maar als je dan ook nog wat leeuwen en olifanten kunt spotten... We zijn benieuwd of dat nog gaat lukken. In ieder geval een goede reis verder en geniet ervan!