De “ Great Ocean Road” - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu De “ Great Ocean Road” - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

De “ Great Ocean Road”

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

09 December 2009 | Australië, Sydney

De “ Great Ocean Road”

Van morgen vertrokken om 10.00 uur vanaf de camping kilometerstand 1875 km, waar we eerst nog even afscheid hebben genomen van onze mooie vogels, een witte geelkuif en een regenboog papagaai.(zie foto).
Het weer was zwaar bewolkt en lichte regen! En de temperatuur 12 C. We hebben de polo’s met lange mouwen maar weer aangetrokken. We hadden het wat warmer verwacht, maar ja het weer blijft een verrassing. Bianca we moesten nog even aan jouw opmerking denken.
Ik durfde eigenlijk niet meer naar de plaatjes in de brochures te kijken die allemaal gemaakt zijn met blauwe luchten en zonnig weer.
Maar om 11 uur hadden we onze eerste koffiestop en zowaar het is droog geworden en het zonnetje komt te voor schijn.
Onze volgende stop is Cape Otway het uiterste zuidelijkste punt van het vasteland. We bezoeken de Vuurtoren die in het prachtige National Otway Park ligt. We herkennen er de koala bomen en al snel zien we er zitten. Koala’s slapen in de regel 20 uur per dag, dus als je dan weer een wakkere tegenkomt dan is dat toppie.

Ja en dan knapt het weer volledig op, de temperatuur is heerlijk (niet warm) maar de lucht is prachtig en… het is helder. En dan begint die prachtige kust.(12 apostels)

We stoppen bij de eerste de beste P en kijken wat dat uitzicht ons te bieden heeft. Spectaculair, we dalen af naar het strand (wel een beetje link, want we zien dat de golven af en toe nog tegen de rotsen komen) ja en verder moeten jullie maar een beetje de plaatjes beoordelen.

We maken ook weer een helicopter vlucht over de 12 apostels en de kust en dat kunnen wij niet onder woorden brengen zo mooi…………. (Lidy je hebt wat gemist)
We hebben weer enorm van deze dag genoten en zijn onze tijd totaal vergeten. Veel te laat komen we op een camping aan, maar gelukkig kunnen we via het noodnummer nog terecht.
Wat een fantastische route en wat een weer !!!!!!!!!!!!!!!

Moe maar voldaan ging om 22.00 uur het licht uit,

Groetjes en Liefs,

Aad en Hanneke

PS Vandaag wel 250 foto’s gemaakt.