Op weg naar De Grampians, - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Op weg naar De Grampians, - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Op weg naar De Grampians,

Door: webmaster

09 December 2009 | Australië, Halls Gap

Op weg naar De Grampians,

Van morgen vertrokken om 10.00 uur kilometerstand 2095 km, temperatuur 20 C bewolkt.

We hebben lekker geslapen na alle indrukken van gisteren en we zijn benieuwd wat de bergen ons te bieden hebben. We gaan de kust verlaten en trekken dus het binnenland in. We maken eerst nog even een tankstop ( benzine prijs ongeveer 80 cent per liter) en vervolgens vullen we onze boodschappen nog even aan.
Onze eerste koffiestop wordt in Penshurst in een alleraardigst leuk koffiehuisje!

Dan gaat de route verder en komen we al snel in de bergen. En ja hoor daar zijn ze weer de eucalyptusbomen. We rijden tot het hartje van de Grampians, Halls Gap, waar we informatie inwinnen bij de Tourist info.
We krijgen een route uitgestippeld en gaan op weg. Het is afwisselend haarspeldbochten met de camper rijden en dan weer te voet wandelingen naar de meest “ afgrijselijke”diepten en rotsplaten. Zie foto’s. Ook een waterval ontbreekt niet.

Aad heeft vandaag een extra pluim verdiend voor het sturen van de camper bergje op bergje af, met extra scherpe haarspeldbochten. Ik zat helaas weer aan de verkeerde kant!
Terwijl ik dit zit te typen vliegen er 10-tallen papagaaien al kakelend in het rond, jammer dat jullie dat gekwetter niet kunnen horen. Op het moment van de zonsondergang verzamelen ze zich en vliegen richting de prachtige zonsondergang en maken een oorverdovend geluid. Het lijkt wel een groot koor. We hopen maar dat als we gaan slapen ze hun koorzang stoppen. Dat horen jullie morgen wel. We hebben het trouwens wel weer getroffen met ons plekje, hier zou ik wel een weekje willen blijven.

Maar we moeten door, we hebben nog wat kilometers te gaan. Het plan voor morgen is Mount Gambier, een vulkanisch gebied.

Dag lieve kinderen, familie, vrienden en bekenden.

Jullie begrijpen dat het met ons goed gaat ! Wij hopen met jullie ook.
Liefs,
Aad en Hanneke

• 09 December 2009 - 10:32

Hanneke Melsen:

Hallo,

We moeten eerst fotoruimte bijkopen dus... de rest volgt

groetjes Hanneke

• 09 December 2009 - 10:58

Wim En Eygje:

Ha die Hanneke en Aad,

Het is gewoon een feest om zo jullie reis mee te maken. Wij genieten er al van, dus we kunnen ons een beetje voorstellen hoe jullie genieten.
    We hopen voor jullie dat het weer ook nog wat zonniger wordt, maar met wolken kun je wel heel mooie foto's maken!
    Hartelijke groeten,
    Wim en Eygje

• 09 December 2009 - 18:57

Lidy En Johan:

Lieve Aad en Hanneke,

Toen we even terugbladerden naar het vorige verslag om vast te stellen dat jullie "regenboog papagaai" inderdaad een Australian King Parrot is was de tekst die Lidy getypt had geheel verdwenen. Ze gaat nu weer herverzinnen wat ze eerder al schreef.

Hier ben ik weer: ik herinner mij dat het nogal waaide toen we bij de apostelen waren en aangezien we ook al wat wiebelend rond Mount Aspiring gevlogen hadden heb ik besloten niet met Johan mee te gaan (Mount Aspiring was te kort geleden). Ik vind trouwens dat je vanaf de uitkijkpunten ook een prima gezicht hebt op de apostelen. Ik heb pas weer moed gevat toen we in Geraldton waren en heb toen de Abrolhos eilanden enz. vanuit de lucht bekeken. Dat vond ik heel mooi; het was windstil en we vlogen grotendeels over water en
    ik dacht dat ik het wel zou overleven als we neer zouden storten!

Heel veel groeten,
    Lidy en Johan

• 10 December 2009 - 11:24

Anne-Marie:

Ha Han en Aad
    Tja wat zal ik zeggen op al dat moois wat jullie zien en horen [papagaaien], heerlijk hoor zo n reis. Wat is de schepping mooi he? Als ik dat wel eens op me in laten werken dan vind ik het onvoorstelbaar dat er mensen zijn die geloven dat alles met een knal is ontstaan. Ik ga straks ma bellen of ze eerst jullie verslagen eens komt lezen en wie wet typt ze [ met 1 vinger?] nog wel een berichtje.