Van Melbourne op weg naar de Great Ocean Road. - Reisverslag uit Lorne, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Van Melbourne op weg naar de Great Ocean Road. - Reisverslag uit Lorne, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Van Melbourne op weg naar de Great Ocean Road.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

07 December 2009 | Australië, Lorne

Van Melbourne op weg naar de Great Ocean Road.

Van morgen vertrokken om 9.15 uur uit Melbourne met een kilometerstand van 1655 km. De temperatuur is 19 C en het is bewolkt (erg bewolkt).
Onze route gaat vandaag via Geelong naar Queenscliff, het puntje van de Port Phillip Bay. We zien aan de overkant Portsea, dit is in de buurt Van Dromana waar we enkele dagen geleden zijn vertrokken naar Melbourne. We rijden ook nog verder naar Lornsdale naar de vuurtoren die echt op het uiterste puntje staat. Op de foto’s is te zien dat het weer bewolkt is en dan ziet de oceaan er ook meteen anders uit. De golven zijn huize hoog en er zijn overal veel surfers aan het werk om zo lang mogelijk op de golven te surfen. We nemen er de tijd voor om dit spektakel eens te bekijken.

Dan vervolgen we onze reis naar Torquai, we doen dit binnendoor langs de smalle kustwegen en komen langs een vliegveldje ! waar ze in de hangaar een Tiger Moth toestel hebben staan.(zie foto) Ik vroeg me af of mijn vader in ook zo’n soort exemplaar gevlogen heeft. Dat was eigenlijk een avonturier vooral voor die tijd! We hadden een heel gesprek met de oude baas van de zaak en die vertelde dat zijn vader piloten opgeleid heeft destijds. Het was in ieder geval leuk om die toestellen eens te mogen aanraken. Ze zagen er trouwens tiptop uit. Ook het toilet was bijzonder (foto)

Via Torquai waar we geluncht hebben alweer kijkend naar de surfers, naar Rocky Point, Jan Juc en de Birdrock naar Bell’s Beach waar we een dolfijn zagen springen in de golven. Dat moest natuurlijk op de foto maar helaas is het me niet gelukt om hem helemaal op de plaat te krijgen. Het enige wat ik heb is een puntje boven water.

Na point Addis bij Anglesea begint de Great Ocean Road. Op het moment dat wij door de toegangspoort reden begon het te regenen, en niet zo’n klein beetje ook. De weg is prachtig maar het regende zo hard dat het geen zin had om te stoppen en de weg is best wel bochtig (!?) en gaat berg op berg af, dus Aad moest echt wel opletten bij het sturen. Bovendien staan overal langs de weg waarschuwingsborden met slipgevaar bij nat wegdek en ik zat aan de foute kant (die van die diepe kliffen boven de oceaan). Jammer van het weer maar het is niet anders. We besluiten om een camping te gaan zoeken en kijken of het weer morgen beter is.
Wij vinden een camping net voorbij Lorne, aan de Oceaan in een natuurpark. De witte papagaaien met kuif zijn al gesignaleerd net als een prachtige knalrode met blauw (groot formaat). Zij kwamen Aad gezelschap houden bij het braden van het vlees op de plaat.
Helaas heeft de camping geen Internet dus moet dit stukje wachten tot we weer wel online kunnen.

Toch Internet gevonden dus.. !!

Liefs Aad en Hanneke

• 08 December 2009 - 07:21

Lidy En Johan:

Hallo Aad en Hanneke,

Als we de weersverwachting op de site bekijken kunnen jullie beter morgen naar de Apostles! Jammer van de regen, maar daar denken Australiërs heel anders over hebben wij ervaren. Die hebben zo weing regen dat ze blij zijn als er wat valt.

Die witte papagaai met het gele pluimpje is de "sulphur crested cockatoo" (dat kan niet missen) en die knalrode met blauw is (hoogstwaarschijnlijk) de "crimson rosella". Die kunnen aardig tam worden en zijn slim genoeg om te bedenken dat er in de buurt van (of op) toeristen wat te halen is, zoals je ook kunt zien aan de screensaver op Lidy's laptop.

Heel veel groeten,
    Lidy en Johan

• 08 December 2009 - 21:14

Marianne:

Lieve ouders,

Wat een verhalen weer. Hopelijk klaart het weer wat op. Want regen, das niets. Hier blijft het regenen, en de koude komt er ook aan.
    Geniet verder! En blijf jullie verhalen op schrijven dan genieten wij hier ook. Veel liefs, Marianne