Wandelend en fietsend door Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Wandelend en fietsend door Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Wandelend en fietsend door Buenos Aires

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

23 November 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo lieve volgers,

Oh wat hebben we een lekker weertje,zonnetje ,wolkje en 27 graden met een heerlijk briesje! Dus (na een klein dutje)de wandelschoenen aan en lekker naar buiten. Het hotel ligt heel centraal dus konden we mooi al een eerste indruk van de stad krijgen door gewoon wat te dwalen door de straten en over de pleinen. Mooie gebouwen maar ook lelijke ! Jullie moeten de foto,s maar bekijken. Vlakbij het Hotel ligt een zeer mooi winkelplaza met in het midden een reuze kerstboom met 7000 sterretjes van Svarowski heel mooi! Oh en kinderboutiekjes met kleertjes voor onze kleinkids om te kwijlen. Gisteravond hebben we heerlijk gegeten in een klein Argentijns restaurant veel beef van de gril. Ik bestel voortaan het kindermenu!!
Na een langenacht een lekker ontbijt hebben we besloten om vandaag te gaan fietsen met een Nederlandse jongen die ons veel kon vertellen over de Argentijnen en de geschiedenis. Hij heeft ons de stad laten zien op plekken waar je anders niet zo snel naar toegaat. Zo fietsten we langs de RIO en zagen de Hollandse vlag wapperen. Prinses Beatrix heeft er een hofje geopend met een kunstwerk waarvan men denkt dat zij het zelf heeft gemaakt!
Verder zijn we naar de armste wijk Boca gefietst met de gekleurde huisjes hebben onze lunch gebruikt in een kleine kantina daar. Ik heb daar van een mondschilder een klein kunstwerkje gekocht omdat het me erg aansprak "Jesus te ama"
Toen ik hem dat vertelde zei hij " dan ben je mijn zuster" erg ontroerend!
Natuurlijk moesten we ook een kijkje nemen bij het voetbal stadion en heeft Aad een balletje getrapt met een klein ventje!
Al met al een hele boeiende dag geworden!
De foto's komen van mijn nieuwe kleine kamera omdat het niet aan te bevelen is om met een grote rond te lopen in de stad. Maar het resultaat is niet slecht!
Tot zover onze eerste bevindingen. Morgen vliegen we naar Bariloche waar het een stuk frisser zal zijn.

Lieve groeten van ons!

• 23 November 2014 - 22:07

M, DJ, D & N:

Wat heerlijk dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad. De foto's kunnen we nu nog niet zien, maar ik reageer al snel dus misschien hebben die wat tijd nodig.
    Hier begint morgen het "echte" leven weer. David wilde na de kerk al koffie drinken bij opa&oma Bob.....
    Goede vlucht morgen!!!

• 23 November 2014 - 22:08

M:

De foto's zijn door!!

• 23 November 2014 - 22:15

Wim En Eygje:

Boeiend begin, met behoorlijke tegenstellingen lijkt me!En de foto.s zijn prima Hanneke!
    groetjes en goede vlucht morgen!

• 23 November 2014 - 23:07

Lidy & Johan:

Lieverds,

Dan valt het nog mee dat ze het beeldje niet voor een conterfeitsel van de oude majesteit zelf houden...
    Leuk dat ze jullie op de fiets laten rondstruinen, dat is dus blijkbaar toch wel enigszins vertrouwd in de verkeerschaos (?) van Buenos Aires. Ik zou het in Yerevan (Armenië) niet graag proberen!

En wat de foto's betreft - zo zien je maar dat je met een klein cameraatje ook heel aardige dingen kunt doen.

Nog veel plezier en moois op de rest van de reis, wij lezen opgewekt verder!

Lieve groeten,

Veel plezier.
    Broertje

• 24 November 2014 - 11:54

bedankt voor het uitgebreide verslag!
    Wat leuk dat jullie wandelend en fietsend zo van de stad hebben genoten en dat jullie daarbij gegidst zijn door een Nederlandse jongen. Je zou anders heel veel moois missen of kunnen verdwalen.
    Wat een bijzondere ontmoeting met die mondschilder! Zo ver van huis en dan een geloofsgenoot ontmoeten is heel mooi. Het is jammer dat ik (Ivon), als gevolg van mijn visuele beperking, niet zoveel kan zien van de foto's. Verstandig om niet met een grote camera rond te lopen, want straatrovers heb je overal.
    Een goede vlucht naar Bariloche en geniet van de natuur en alle andere mooie dingen en ontmoetingen.

• 24 November 2014 - 11:55

• 24 November 2014 - 11:56

• 24 November 2014 - 14:09

Liana:

Prachtig, Han!
    Mooie foto's gemaakt, vanaf de fiets?
    Bea boetsiert en kleit...dus het kan best van haar zijn, hoor!
    Ik zal het Willem vragen, op Schiphol ;-)
    Veel plezier nog!
    Adios, globetrotters xx

• 24 November 2014 - 14:24

Richard En Mariëtte Bouterse:

Hallo Aad en Hanneke,

Wat leuk om zo mee te reizen. Zo komen wij ook nog eens ergens. Veel plezier.

Richard en Mariëtte

• 24 November 2014 - 20:33

Willem Melsen:

Hoi (o)pa en (o)ma

Wat leuk om zo jullie belevenissen te lezen iedere avond vertellen we aan Feetje waar opa en oma zijn. Pa we zoeken nog talentjes voor ons team graag even scouten we zoeken een spits en creatieve middenvelder en laatste man