Water,water en nog eens water!! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Water,water en nog eens water!! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Water,water en nog eens water!!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

17 December 2014 | Argentinië, Puerto Iguazú

Vanmorgen werden we wakker met de tropische geluiden van zingende krekels en tjilpende vogels. Nieuwsgierig hoe ons huidige plekje er bij daglicht uit ziet hadden we geen moeite om op te staan! (6.30 uur)
Een echt groen paradijsje!

Na een snel ontbijtje werden we opgehaald om vandaag de watervallen vanaf de Braziliaanse kant te bekijken. We zitten hier een paar kilometer verwijderd van het 3 landen punt Argentinie,Brazilië en Paraguay. Na de grensformaliteiten ( snel) liepen we al voor 9 uur langs de route van de RIO Iguazu met een spectaculair uitzicht op de watervallen, wat een indrukwekkend gezicht ! Al dat water wat naar beneden stort! Voor wie wil weten hoe groot breed en diep etc. De Foz is raad ik aan even te googelen!
Je kunt nog zoveel foto,s of video,s maken , de grootsheid is niet in beeld te vangen.
Hoe dichter bij de Foz ( Braziliaanse naam) hoe vochtiger het werd. Dus poncho,s aan ( foto toestel opbergen) en alleen genieten.
Om 12 uur sloeg het weer om en begon de regen met bakken uit de hemel te vallen, bovendien brak er onweer los. Jammer maar wij hadden genoeg gezien en zijn nu weer terug bij ons huisje!

Mooi tijd voor een verslag,

• 17 December 2014 - 18:31

Ingeborg En Daan:

Wat een pracht, schitterend al die watervallen. We kunnen ons voorstellen dat het in het echt nog veel mooier en indrukwekkender is dan op de foto's. Mooi dat jullie lekker vroeg weg waren gegaan en voor de regen uit hebben genoten. Die vogel op foto nr. 9 is dat een Toeraku? Hij lijkt er in ieder geval wel op.
    Geniet nog even van jullie mooie plekje!
    Hartelijke groeten, Ingeborg en Daan

• 17 December 2014 - 19:01

Wim En Eygje:

Wat een prachtige en indrukwekkende watervallen, hier wordt je denk ik heel stil van!Geniet nog maar even lekker!groetjes, wim en eygje

• 17 December 2014 - 19:56

Lidy&Johan:

Lieverds,

We kunnen ons voorstellen dat Aad met een verlekkerd gezicht naar al dat water heeft staan kijken (of met spijt, want het is toch zonde dat al dat water zomaar wegloopt....). Zo te zien is dit de grote broer/zus van de Victoria Falls.

Wat we even gemist hebben hoe jullie van onwillige pin-automaten (en het binnensmokkelen van overgewicht aan koffers) bij die krekels en vogels zijn beland.

Hou het droog (dat was het hier vandaag niet echt, onderweg naar de trein om naar de oogarts in Sneek te gaan ben ik tamelijk zeiknat geregend maar met mijn ogen was alles prima), en og veel plezier tijdens de laatste dagen,

Lief,
    Lidy&Johan

• 17 December 2014 - 22:05

Reina En Ivon:

Beste Hanneke en Aad, wat een imposant gezicht, wat een water en wat een geluid zal dat veroorzaken!
    Schitterende foto's. Zo'n grote waterval hebben we nog niet eerder in de natuur aanschouwd.
    Een waterkrachtcentrale zou hier wel z'n dienst kunnen bewijzen.
    Een goed en veilig vervolg van de reis en een hartelijke groet van ons.

• 17 December 2014 - 23:04

Janske:

Super mooi weer! Het wordt nog lastig te beslissen wat het hoogtepunt van jullie reis is.
    Geniet van de laatste dagen! De kleine kids beginnen Opa & Oma Bob wel echt te missen...

• 17 December 2014 - 23:20

Jarige Jet:

Wat een kracht zeg al dat water. Wordt je wel
    Stil van. Mooi!
    Lijkt me heel raar om thuis te komen en dat het
    dan kerst is...al kerstboom gezien??
    Dikke kus en tot de volgende keer.

Liefs Dia

• 18 December 2014 - 09:04

Liana:

Wat een prachtige en veelzijdige reis maken jullie!
    Ik heb het gevoel dat jullie al een jaar onderweg zijn....
    qua tijd maar ook qua diversiteit van deze reis!
    Ik geniet van de mooie foto's en kan niet wachten tot Hanneke er zo'n prachtig boek van heeft gemaakt!
    Geniet nog van de laatste dagen en een hele goede vlucht terug!
    Wie weet kan ik jullie op Spl even opwachten???
    Liefs, Liana

• 18 December 2014 - 10:27

Wil En Henk:

Prachtig de kracht van water.
    Het wotdt een 4 delig fotoboek denk ik zo
    Hartelijke groet
    Wil en Henk

• 18 December 2014 - 11:09

G&W.:

Even geen tijd gehad, wel om te kijken en te lezen maar niet voor een reactie. Druk met k.concerten en dominees. maar wel erg genoten van jullie mooie reisverslagen en foto's. Vooral de afstemming van de foto's op de verslagen is erg goed. prachtig, prachtig, prachtig. Wat geweldig om zo iets te mogen en kunnen doen! Geniet nog even want hier is weer veel te doen. De pr.roosters zijn al afgestemd met Jasper de K. Gister is Wil nog bij de Witjes geweest, alles nog bij het oude,grts. Je kl.zoon vond zondag dat oma wel lang weg was. Nog mooie dagen en een goede terugreis, tot in Alphen.

G&W.