Hier zijn we weer met het vervolg - Reisverslag uit Merimbula, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Hier zijn we weer met het vervolg - Reisverslag uit Merimbula, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Hier zijn we weer met het vervolg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

28 November 2009 | Australië, Merimbula

Hier weer een berichtje van ons uit Australie.

Het is niet altijd mogelijk om een internet verbinding te krijgen en we moeten ook zeggen dat we er niet te veel tijd aan willen besteden, maar vandaag hebben we draadloos internet in de Camper dus kunnen we het volgende reisverslag weer online zetten. Let niet op foutjes want jullie zullen begrijpen dat het snel moet.

Avontuur begint.

Nog van een laatste nachtje luxe genoten en vanmorgen de dag begonnen met een uitgebreid ontbijt want vanaf vandaag gaan we weer terug naar af.

Met de taxi zijn we naar de Fa. Britz gebracht en daar lag alles al keurig klaar. Na het zien van een instruktie video van de Camper hoe alles werkt en welk knopje waar voor is (help dat kan ik allemaal niet onthouden) werden we door een nederlands sprekende jongen verder wegwijs gemaakt en werden de sleutels overhandigt van ons onderkomen voor de komende weken.
Het is best wel een bakbeest in vergelijking met een personen auto maar Aad ziet het wat dat betreft altijd wat positiever en roept “dat valt me alles mee” en kruipt vervolgens achter het stuur (rechts) start de moter en op weg zijn we. Na wat zoeken om uit de grote stad te komen vinden we de weg Pincess Higway. Eindelijk kan ik ook een beetje ontspannen want het is wel wennen zo links zitten. Bij de eerste de best Supermarkt zijn we gestopt en hebben de Camper voorzien van een voorraad eten en drinken.
We hebben als eerste overnachting Kiama in gedachten. Dit ligt ongeveer 100km ten zuiden van Sydney.
Onderweg stoppen we bij adembenemende uitzichtpunten, en rijden er af en toe ook wel voor om.
Rond 5 uur komen we aan op de camping en krijgen we een riante plek aangewezen. Onze buren zijn Nederlanders met 2 kleine kinderen, een week geleden begonnen aan een reis van 6 weken naar Adelaide.
De camping ligt prachtig aan een baai in de Oceaan en heeft een verlaten strand, heerlijk dat geluid van de zee ,we besluiten meteen om hier 2 nachten te blijven heerlijk !!!!!
Wordt vervolgt

Dag 2 in Kiama wordt een ochtend met lekker lezen. In de middag besluiten we toch weer op pad te gaan. We hadden gisteren namelijk zo,n heerlijk zeebad in de rotsen gezien, daar wilden we eigenlijk wel even lekker in zwemmen. Het water komt elke keer als het vloed is in het rotsbad en wordt dus op een natuurlijke manier gevuld. Het was heel apart en frisser dan we dachten. Terug op de camping hadden we weer andere buren echte aussies (the grey nomads). Hij waarschuwde ons voor het weer, er was een thunder en hailstorm op komst. Aad en ik keken elkaar aan, wij zagen alleen een paar kleine wolken vanuit zee komen, maar nog geen kwartier later sloeg het weer om. Aad wilde nog snel even het dakluik (wat niet dicht wilde ) sluiten en toen brak het stuk. Dat betekende dus een gat in het dakluik net boven ons bed. Maar Aad als een haas het dak op een Schipholtas over het luik en de tuintafel erop toen brak de bui los en………… alles is droog gebleven.

Terwijl ik dit zit te typen op een camping in de bush, zegt Aad dat ik niet moet schrikken, maar kijk even wie je zit aan te staren, het is heus waar een kangeroe zit op nog geen meter afstand naar me te kijken, nou dat is toch wat.)

Vanmorgen hebben we onze reis vervolgt, We rijden zoveel mogelijk de kustroute en we verbazen ons over de mooie landschappen, de ene keer rijden we door glooiende wijnvelden, dan weer heuvelachtige weidevelden maar ook kilometers door dichte bossen en natuurparken en dan is er natuurlijk niet te vergeten de oceaan met al zijn kleurschakeringen.
Regelmatig stoppen we voor een koffie thee of lunchpauze , we hebben tenslotte ons huis bij ons.
Het valt ons op dat de Australiers heel aardig en belangstellend zijn en snel een praatje met je maken en dat geeft erg leuke gesprekken.
Vandaag besluiten we een wilde overnachting te maken in een natuurpark, zodoende kan mij een kangaroe aanstaren. We zijn niet de enigen hoor, er zijn namelijk heel wat avonturiers die hier ook de nacht gaan doorbrengen. Er is zelfs een mooi toiletgebouw, maar ik prefereer in het donker toch ons eigen toiletje. Aad is natuurlijk stoer, en die komt onderweg dan ook een hele groep kangaroes tegen.
Ik zou nog wel uren kunnen doorgaan met vertellen van alle ahhhh momenten. Bijv over de vogels die we alleen in Avifauna gezien hebben papagaaien knalrood met groen of blauw of zachtgrijs met roze, pelikanen echt te veel om op te noemen.

Wordt vervolgd….

Een nieuwe dag prachtig weer we pakken ons boeltje weer op en gaan verder zuidwaards. De safier kust is werkelijk heel mooi, de dorpjes waar we doorheen rijden lijken net uit een westernfilm . Onderweg bezoeken we ook nog een Kathedraaltje uit 18?? Heel mooi van binnen. Zie foto.
We hebben ons nu gesetteld op een wat luxere camping met wireless internet. We willen hier de zondag over blijven en kijken of we morgen kunnen inloggen op de Sionskerk.
Ook kunnen we nu de site bijwerken en de reakties lezen.
Misschien kunnen we nog even met jullie Skypen kinderen. (laat ons maar een tijd weten via de SMS van Paps)

Allemaal de hartelijke groeten van Aad en Hanneke

• 28 November 2009 - 10:45

Willem En Pamela:

Hoi Pa en Ma,

Zit nu op zolder een berichtje te typen. En als ik naar buiten kijk is het grijs en grauw. Wat een schitterende foto´s zeg realiseer me hoe mooi ik Australie vond (toen was ik nog klein en lief) Geweldig uitzicht en een leuke foto met skyppie. Mooie camper zie ma er nog niet in rijden (je bent immers zo'n klein kaatje gewend Hier alles goed hoor lekker bezig en binnenkort Sinterklaas bij de schoonfam. Ga lekker verder genieten en we zijn benieuwd naar de volgende mooie foto's. Groetjes en veel liefs Willem en Pamela

• 28 November 2009 - 13:35

Lidy En Johan:

Hoi,

Ja we kunnen nu weer samen reageren :-)

't Is toch vreselijk met jullie, sloopt zomaar het bovenluik. Daar gaat de reputatie van "ons" Nederlanders. Mag je blij zijn dat je niet op het Zuideiland van Nieuw Zeeland zit want dan had je nu prachtige (en nieuwgierige en intelligente en vernielzuchtige) papagaaien (Kea's) binnen in je camper gehad.

Even praktisch: via de Consumentenbond vernam ik dat vanaf 19 november een financiële vergoeding betaald moet worden bij vertraagde vluchten vanuit de EU (bovenop lunchbonnen etc.). 'k Heb het bericht (met een link) doorgestuurd naar Hanneke's gmailadres. Als je nog een paar honderd Euro kunt incasseren kun je daar alvast wat aardige flessen wijn voor aanschaffen om zittend aan de Tasman Zee de lange avonden mee door te komen.

Heel veel genoegen en dat rijden in zo'n bak valt best mee!

Veel groeten, Lidy en Johan

• 28 November 2009 - 14:07

Lidy Van Rijn:

Hallo Aad en Hanneke,

Fantastisch om al jullie verhalen te lezen en de foto's te zien.Ze zijn prachtig!
    Jullie nemen tot dusver grofweg dezelfde route die wij ook genomen hebben vorig jaar en ik reis helemaal met jullie mee.
    Ik ben na 3 weken weer terug uit Slowakije alwaar ik veel in modderbaden en zwavelwater heb gezeten. Ik ben na de reis wel wat moe maar dat is na een paar dagen hoop ik wel over en voel me dan kiplekker. Ik zit voor m'n gevoel weer strak in m'n vel.
    Hoe vinden jullie de eucalyptus bomen? Ik vond ze eerst wat vodderig maar ben ze steeds mooier gaan vinden.
    Geniet maar lekker!

Groeten
    Lidy

• 28 November 2009 - 16:32

Mar & DJ:

Lieve paps en mams,

Wat een fantastische verhalen en foto's weer! Geweldig. Het verschil met jullie en ons hier (regen, storm en veel fileellende) is enorm. Geniet ervan, leg alle mooie momenten vast. En idd kunnen we morgen (lees zondag) van het skypen gebruik maken, we smsen wel. Met ons verder alles goed, wij gaan vanavond maar weer eens genieten bij onze vriend Alfred.

Liefs vanaf de sluiskolk

• 28 November 2009 - 18:54

Karel En Joke:

Hoi Aad en Hanneke,

T,jonge wat een belevenissen allemaal. Ik heb vanavond alle berichten op m,n gemak doorgelezen (t,was erg druk deze week, geen avond thuis geweest!!) Melsjes....jullie zijn toch een stelletje avonturiers. Gaaf hoor jullie onderneming. Hoe nu verder met het dakluik ? of verwachten jullie geen regen meer ? Misschien dat Aad het kan afplakken met een dikke plastic-folie ?!
    Morgen luisteren naar de (HA)-dienst van de Sionskerk, het is toch bijna niet te geloven dat dit kan ? Ik hoop voor jullie dat het zal lukken> Hee Aad en Hanneke goede zondag en een hele veilige reis verder, geniet er verder van we blijven jullie volgen op jullie fantastiche reis. Hartelijke groet van Karel, Joke en Stefan

• 29 November 2009 - 10:36

Gerrit En Tannie:

Ha Aad en Hanneke,

En is het nog gelukt? Hebben jullie een hagepreek gehad vanmorgen?
    Hé Aad, toch kamperen hé maar dan een beetje anders.
    Het is iedere keer weer leuk om jullie verhalen te lezen.
    Heb een goede reis verder en geniet ervan.
    liefs
    Gerrit en Tannie

• 29 November 2009 - 11:36

Ada De Bruijn:

Hanneke, ben jij ook boven op de Harbourbridge geweest? Wordt het weer straks beter, want ik zie gejaste mensen. Wat een natuurschoon. Moet nog even jullie kaart bekijken, waar jullie zijn begonnen. Hier alles prima. Hans ik ook aan de beterende hand. Hij is morgen jarig (maandag)maar wil het alleen vandaag met de kinderen vieren. Dus heb ik gisteren staan bakken en koken, dat scheelt weer. En vanmorgen zouden wat mensen komen na de kerk, en hebben allemaal afgezegd.Jammer van de taart die ik helemaal zelf gemaakt heb.Dus heb ik nu tijd om jullie reisverslag te lezen. Ik wens jullie een voorspoedige reis en ook de groeten van Hans.

groetjes en tot ziens.