De overstroomde Caprivi - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu De overstroomde Caprivi - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

De overstroomde Caprivi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

06 Mei 2011 | Namibië, Windhoek

De natte Caprivi,

We zijn inmiddels aangekomen in “ het echte Afrika”. Het Noorden is druk bevolkt en de mensen leven op een eenvoudige manier. We zien langs de weg de hutjes en kralen, de kinderen die de koeien uitlaten langs de weg. We zien vrouwen hun was doen in de rivier en het water dragen op hun hoofd. De overstromingen zijn hard aangekomen en we zien veel hutjes die niet tegen zoveel water bestand waren. Maar momenteel zakt het water weer en is de opbouw weer begonnen. Kinderen snijden gras langs de weg voor de daken .
Wij waren benieuwd hoe het met onze tentlodge zou zijn en of we er wel zouden kunnen komen. We wisten dat hij aan de Kavangorivier ligt die ruim overstroomd is.
Aangekomen bij de toegangsweg zagen we al dat we niet verder konden, alles onder water. Wat nu? Er ligt een waterfiets en een korjaaltje, daar gaat onze bagage niet inpassen. Een vriendelijke jongen zegt dat we 5 minuten moeten wachten. En inderdaad we horen een moterbootje aankomen type Kameleon, en hup daar gaat we met alleen het hoognodige naar onze tent. Het is fantastisch, het water staat tot ongeveer 2 meter van ons terras, met natuurlijk een prachtig uitzicht over de rivier.
De Hippo’s hebben ons wel een beetje uit de slaap gehouden, die waren naast en achter onze tent heerlijk aan het eten. Vanochtend werden we wakker met een prachtige zonsopkomst , genieten dus.
Straks maken we een cruise over de rivier.
Groetjes weer van ons !

PS Leuk om al jullie reakties te lezen.

• 06 Mei 2011 - 16:28

Maurice:

Heerlijke locatie daar...maar pas op met de wespen!! Groot, zwart en 's avonds gaan ze dicht tegen elkaar aan zitten en vormen ze een soort 'bolletje'. Kijk maar naar het dak van het hoofdgebouw waar het dIner ed is. Maak ze niet boos met anti muggenspul want ze pakken je letterlijk terug! Miek spreekt helaas uit ervaring.
    Ik ben overigens ook wel erg benieuwd hoe vaak jullie de ruitenwissers al voor niets aan hebben gezet ipv de richtingaanwijzer??

Heel veel plezier verder en pas op voor overstekende olifanten daar!!

• 07 Mei 2011 - 08:38

Willem En Pamela:

Goedemorgen Pa en Ma,

Hierbij alweer het vierde bericht van ons goed he. Heb net even alle foto's bekeken en ma je kunt nu je eigen fotoboek uitbrengen met alle dieren. Heel scherp vooral de gapende leeuw is fantastisch. Leuk om ook jullie verschillende slaapplekken te zien. Morgen is het moederdag dus een bosje bloemen hou je tegoed ma. Hier is het ook mooi weer dus dit weekend weer lekker genieten. Overigens is onze reis ook geboekt en we hebben er erg veel zin in. De camper is nog iets groter uitgevallen dus ben nu met m'n groot rijbewijs bezig. Nou ik ga zo voetballen dus veel succes en plezier nog en groetjes namen ons

• 07 Mei 2011 - 12:00

Hannie En Jan:

Lieve Hanneke en Aad

Vandaag, zaterdag, weer eens even jullie reisverslagen gelezen en de foto's bekeken. Het is werkelijk fantastisch wat jullie allemaal te zien krijgen en meemaken. Dat zal straks best wel weer even wennen zijn als jullie terug zijn in Nederland. Over het weer hebben wij beslist niet te klagen, maar een bui regen zal momenteel welkom zijn.
    Een dergelijke site is echt geweldig en kunnen we met jullie mee genieten. We hopen dat jullie reis voorspoedig mag verlopen en dat we nog een aantal reisverslagen met foto's tegemoet kunnen zien.
    Hartelijke groetjes uit Alphen.

• 08 Mei 2011 - 18:22

Gerrit En Tannie:

Wij snakken naar water op ons landje. Raar dat daar waar zo weinig water valt er een overstroming is en bij ons het wel drie dagen kan regenen om het land weer op orde te krijgen.
    Geniet van alle dingen!