Van Robe naar Port Eliot. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Van Robe naar Port Eliot. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

11 December 2009 | Australië, Sydney

Van Robe naar Port Eliot.

Vandaag is het verslag maken weer mijn taak. Gisteren was er geen gelegenheid om het verslag van Aad te versturen, dus dat hebben we net gedaan.

Vanmorgen 9.00 uur vertrokken van een fris en bewolkt Robe. De thermometer wees 15 C aan en de kilometerstand stond op 2675 km. We moeten vandaag flink wat kilometers overbruggen om op onze eind bestemming te komen. Onze eerste stop wordt een koffiestop in E.R. Kingston, waar we ons kopje koffie dronken in het voormalig Courthouse in de Hollandstreet. De dorpjes waar we doorheen rijden zijn echt plaatjes. We wilden ook nog de Vuurtoren bezoeken maar helaas konden we deze niet bereiken door work on the road.(jammer want ik ben inmiddels gek op die vuurtorens)

We vervolgen onze route door een duinlandschap vergelijkbaar met Meijendel alleen 100-derden keer groter (volgens Aad)
We maken een aantal fotostops bij de zoutmeren van Salt Creek en Woods Well. Ook onze lunchstop is aan zo’n zoutmeer met uitzicht op de pelicanen die ook aan het lunchen zijn.

We vervolgen na de lunch onze route en komen aan bij de Murray River en moeten daar overvaren met een pontje. (Ik hou nu eenmaal niet zo van die High Way’s) Dan veranderd ook het duinlandschap in een heuvellandschap met uitgestrekte wijnvelden. We kunnen weer gaan proeven maar ja, dat doen we straks (nu dus ) wel.
Sneller dan vewacht bereiken we onze eind bestemming voor vandaag, Port Eliot. We nemen een kijkje bij het uitzichtpunt over de baai. Er staat een straf windje maar met polo aan is het heerlijk. (20 C) Ook ik waag me dit keer voor een foto on the rocks. We zien de camping liggen, aan de baai. Weer een mooi plekje.
Terwijl ik dit schrijf kijk ik over mijn rechter schouder en zie de oceaan met bijbehorende geluiden (ruisen van de golven) en voor mij staat een lekker glaasje wijn, wat een weelde.

Voor morgen hebben wij de ferry geboekt naar Kangeroo Island. We gaan met camper en al daar een beetje avonturieren. Er zal geen internet zijn dus wij gaan even uit de lucht. Maandagmiddag komen we weer op het vasteland.

We vinden jullie reakties erg leuk om te lezen.
Wim en Eygje we zullen jullie een keer alle foto’s laten zien hoor (grapje)
Jan en Hannie we hebben hier al heel veel golfbanen gezien.
Jan en Thera we hebben de vliegennetjes nog niet nodig gehad hoor!
Diane je zou zo nog in de camper passen, 2 plaatsen over.
Tan en Gerrit het Camperen bevalt ons hier goed,we zijn het nog niet verleerd! (alleen oppassen voor de wilde dieren)
Annemarie het is inderdaad wondermooi de schepping, we verbazen ons bijna elk uur.
Ton als je dit leest, we eten elke dag van het tafelkleedje van ma, je weet wel dat blauwe.
Liane en Jesper we hebben al veel kangaroos gezien en sommige waren zo dom om zonder te kijken over te steken.
Kees en Hans succes met de vele Kerstconcerten.
Gert en Wil doe onze hartelijke groeten aan de de Witjes.
Joke en Karel, we hadden de kaartjes van Andre al 10 keer met woekerwinst kunnen verkopen, de Aussies zijn helemaal gek van hem.
Johan en Lidy, erg bedankt voor jullie tips.
Bianca misschien moet je nog eens met je broer praten of hij niet terug wil naar Australië en dan jij met hem mee natuurlijk , New York ging ook goed dus…

Dus nogmaals iedereen bedankt voor de leuke reakties tot nu toe, blijf dit vooral doen…

Liefs en groetjes,

Aad en Hanneke

• 11 December 2009 - 09:37

Lidy En Johan:

Dag Aad en Hanneke,

Terwijl het hier koffietijd is (half elf) op vrijdagmorgen zitten jullie dus nu op vrijdagavond om zeven uur achter een afterdinner kopje koffie (of glaasje wijn), als ik tenminste het halve uur tijdverschil tussen NSW/Victoria en South Australia heb meegerekend. Jullie hebben toch wel als oppassende burgers al jullie fruit bij het oversteken van de grens in de daarvoor bestemde afvaltonnen geworpen?

De Grampians en Mt. Gambier hebben wij destijds rechts laten liggen, maar stranden in een kudde schapen komt ons vanuit Engeland en Schotland ook wel bekend voor :-)

We wensen jullie veel plezier op Kangaroo Island (alhoewel je die wens pas kunt lezen als je weer op het vasteland bent)!

Veel groeten,
    Lidy en Johan

• 13 December 2009 - 13:40

Cees En Riet:

Ja we zitten hier inderdaad midden in de kerstconcerten en de kerstsfeer omdat het weer ook wat kouder wordt. Als je dan jullie plaatjes ziet,zie je wat de wereld is en de wereld van verschil hoewel de foto,s van de duinen zouden zo in Wassenaar genomen kunnen zijn. Tot een volgende keer Cees en Riet

• 13 December 2009 - 13:45

Hannie En Jan:

Hallo Hanneke en Aad

Na 3 dagen in Muenster te zijn geweest jullie reisverslag heden (zondag)kunnen vervolgen. Het blijft fascinerend wat jullie allemaal zien en beleven.
    Gezien de golfbanen is het misschien een idee voor Aad om het eens te proberen. Heerlijk in de natuur en buitenlucht.
    We zien het vervolg weer met veel interesse tegemoet en wensen jullie een goede en fijne verdere reis toe.
    Heel veel groetjes