Aangekomen in Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Ushuaia

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

03 December 2014 | Argentinië, Ushuaia

Lieve volgers,

Na een heerlijke nachtrust (oei wat was ik moe zeg) afscheid genomen van het mooie uitzicht van het ijsblauwe Lago Argentina,met drijvende ijsschotsen. Nu weten we waar ze vandaan kwamen. Na de oorverdovende knallen storten stukken gletsjer zich naar beneden en drijven dan af.

De taxi was keurig op tijd en op het vliegveld werden we na wat wachten ingecheckt met ons overgewicht van ongeveer 15 kg. Ik geef onze Flying blue kaarten af en blijkbaar helpt dat. Tot nu toe nog niet bij hoeven bijbetalen.

Ditmaal een plaatsje voor het raam en wat spectaculair, vooral die landing. Voor ons gevoel gingen we rakelings langs de toppen van de bergen voordat we over het Beagle kanaal landen in Ushuaia, de zuidelijkste stad van de wereld. Of ook wel het einde van de wereld genoemd. Fantastisch!!!Binnen een half uur hadden we onze koffers ,een taxi en aankomst in ons Hotel. We zitten in de hoofdstraat vlakbij de haven, waar morgen de Cruise begint. De stad is een allergaartje van winkeltjes restaurantjes en huizen in alle kleuren van de regenboog, groter dan we gedacht hadden.

We hebben meteen een bus gepakt naar het National Park Tierra del Fuego (Vuurland)en ons midden in het park af laten zetten voor een mooie wandeling. Het was erg fris.... zeg maar koud. Maar met een beetje doorstappen werden we wel warm.
Bijzondere vogels gezien onderweg en bevers op jacht naar vis in de meertjes en rivier. En rondom de besneeuwde bergtoppen van de Andes. We hebben gelopen tot bijna de grens met Chili.

Moe,koud en voldaan zijn we weer op de bus gestapt naar Ushuaia waar we een leuk eethuisje hebben gevonden met een verzameling attributen van wel 100 jaar.

Morgen moeten we ons om 10 uur melden voor de Boottrip van 4 dagen over het Beaggle Kanaal, Kaap Hoorn en de Pinguin eilanden. Het zal dus een aantal dagen duren voordat wij weer kunnen schrijven. Op de boot is geen internet !
In Chili waar we met de boot zullen aankomen proberen we de draad weer op te pakken.

Tot dan!!
Lieve groeten,

Aad en Hanneke

• 03 December 2014 - 09:21

Liana:

Lieve Han en Aad,
    Iedere ochtend kijk ik uit naar jullie verslag en foto's!
    Wat een geweldige reis!
    Nu staat Argentinie zeker op mijn bucket-list!!!
    Geniet van de cruise en weer opladen voor de volgende dagen, vol avontuur!
    Liefs, Liana

• 03 December 2014 - 10:27

Ingeborg En Daan:

Dag Hanneke en Aad,
    Wat een bijzondere dag hadden jullie weer. Wat prachtig die vogels en de natuur daar. Echt geweldig om dat te zien. En die verwijzing naar heren/damestoilet is wel heel duidelijk en apart!
    We wensen jullie een hele mooie cruise en kijken nu al weer uit naar jullie volgende verslag.
    Hartelijke groeten, Ingeborg en Daan

• 03 December 2014 - 12:11

Cees Meijer:

Ik heb jullie tot nu toe iedere dag gvolgd. Jullie beleven toch wat en iedre dag wat anders. De wereld is toch wat meer als ons kleine Holland een vlekje op de kaart als je het vergelijkt met deze belevenissen. Ris en vaar met veel plezier verder.cees

• 03 December 2014 - 15:50

Lidy&Johan:

Lieverds,

Vijftien kilo aan overgewicht bovenop de dertig kilo die "mocht" ????
    Dan hebben jullie meer dan waarmee wij drie maanden naar DownUnder geweest zijn....
    Maar vooruit, ieder zijn meug :-)

Mooie plaatjes, doet aan Noord Zweden denken alleen heb je daar de zee niet vlakbij.
    Fraaie vogels, leuke selfie en een imposante bierpomp.

Liefs,en geniet ze de komende dagen aan boord,
    Lidy&Johan

• 03 December 2014 - 16:39

Reina En Ivon:

Beste Hanneke en Aad,
    Leuk om jullie verslag, gelardeerd met mooie foto's, weer te bekijken.
    Gezien het overgewicht van de bagage hadden jullie ook gehoorbescherming in de koffers.
    Handig en verstandig bij de vallende ijsklompen van het Lago Argentina! Hadden jullie ook aan helmen gedacht? (geintje).
    Een heel fijne vierdaagse boottrip toegewenst. Zo krijgen jullie ook nog een beetje zeebenen!

Als jullie na de boottrip weer aan land stappen zullen jullie wellicht even ervaren dat de straat a.h.w. golft.
    In mijn jeugd ben ik (Ivon) twee keer een weekje mee geweest op een viskotter van onze buren en na die weken had ik die ervaring, heel apart.

Hartelijke groet van de Ter Aarders.

• 03 December 2014 - 21:46

Hans Den Bleker:

Aad en Hanneke

veel plezier met de boot trip
    ook dat lijkt me een geweldige ervaring om naar Chili te varen