Tocht langs de 7 meren ! - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Tocht langs de 7 meren ! - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Tocht langs de 7 meren !

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

28 November 2014 | Argentinië, San Martín de los Andes

Goedemorgen allemaal,

We hebben af en toe wat problemen met het versturen van de foto's, video's wil helemaal niet lukken, dat is wel jammer maar ja ...

Gisteren hebben we een 500 km lange, maar prachtige rit door het Andesgebergte gereden langs de 7 meren.
Onderweg langs het meer Lago Nahuel Huapi (waar wij vanuit de kamer op kijken) zijn we gestopt bij prachtige uitkijkpunten en voor de koffie in Villa la Angostura. In een klein chocolade fabriekje (toilet achter een gordijn) dronken we een heerlijke cordado met stuk chocola mmmm. In dit dorp heeft de broer van Maxima een restaurant genaamd Bistro Tinto,helaas alleen diner mogelijk, maar we kregen een visitekaartje voor als we wilden reserveren.

Vervolgens reden we langs Lago Espejo,Lago Correntosa,Lago Traful, Lago Vallerina, Lago Falkner, Lago Hermoso en Lago Lacar waar het stadje San Martin de los Andes aan ligt.
Een echt wintersportdorp met veel houten gebouwen en een mooi kerkje.
Toen helemaal naar de top gereden voor een prachtig uitzicht over de stad en het meer.
Vervolgens met een tussenstop terug naar Bariloche waar we rond 20.00 weer in het Hotel aankwamen (12 uur onderweg)
Het valt ons op dat het erg rustig is op de wegen. De weg is goed te doen maar er zijn ook gedeeltes over gravel die erg stoffig zijn.
De vegetatie is zeer afwisselend van steppen,weide, loofbomen dennebomen en tropisch regenwoud. En het is hier voorjaar dus overal langs de weg uitbundig bloeiende gele brem en lupines in alle kleuren.

Bij een lekker glaasje wijn en een piza (dagje geen steak) genoten we nog even na van al het moois!!

Lieve groeten,
Aad en Hanneke

• 28 November 2014 - 16:50

Ingeborg En Daan:

Hoi Hanneke en Aad,
    Wat hebben jullie weer een prachtige tocht gemaakt. Wel een lange dag, maar wat een mooie natuur en die bloeiende brem! Schitterend hoor! En dat kerkje is prachtig van binnen.
    Wel apart om zo'n visitekaartje te hebben, dat heeft niet iedereen!
    We zijn benieuwd wat het volgende verslag ons weer laat zien.
    Groetjes van Ingeborg en Daan

• 29 November 2014 - 18:00

Lidy&Johan:

Lieve Aad en Hanneke,

Zo te zien is de "puf" weer helemaal terug :-)
    Is ook geen wonder als het er zo mooi uitziet.
    We zaten al te wachten op de glaasjes chardonnay. maar daar zijn ze!
    Hier heb ik (Johan) de chardonnay ook koud gezet, want straks haal ik Lidy weer op uit Haren (Gn), dan komt ze terug van haar drieweekse kuur in Jachymov (Tsjechië). Daar hield de wijn niet echt over hoorde ik wel, dus ze heeft thuis wel een glaasje verdiend.

Liefs,
    Lidy&Johan

• 29 November 2014 - 21:59

Reina En Ivon:

Beste Hanneke en Aad,
    Wat genieten jullie van je reis! Jullie moeten er wel het e.e.a. voor over hebben , maar dan krijgen jullie ook wat te zien. Voor zover ik het kan bekijken zijn de foto's schitterend Hanneke!
    Steeds schitterend weer en bijzondere ontmoetingen. We zien uit naar het vervolg van jullie reis en belevenissen. Morgen hebben wij de dienst met de beroepen predikant, ds. De Koning (waarschijnlijk geen familie van Jan de Koning. Vrijdagavond hadden we de informatie-avond van het T.T.H. en hadden we verbinding met Henriëtte via Skype, voor haar heel erg vroeg in de morgen. Jammer dat er niet zoveel eigen gemeenteleden waren.

Wij wensen jullie een heel fijn en veilig vervolg van de reis toe.
    Hartelijke groet van Reina en Ivon.