de Wijnroute. - Reisverslag uit Penticton, Canada van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu de Wijnroute. - Reisverslag uit Penticton, Canada van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

de Wijnroute.

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

03 September 2016 | Canada, Penticton

Hallo allemaal,

Het is heerlijk om weer op pad te zijn met " onze mobile home". We vervolgen onze route vanaf Hope richting het zuiden, omdat we graag de " wine route" willen rijden. Het is best druk op de weg omdat de Canadezen een lang weekend vrij zijn ivm labourday. Het lijkt wel of iederen zijn camper,truck bus uit de stalling heeft gehaald. We zien combinaties met camper daarachter auto boot of motoren. Wij hebben echt maar een klein campertje ten opzichte van de locals. Hi,hi.
Onderweg pauzeren we op prachtige plekjes. We hebben goud gezocht in Silver Creek (helaas alleen wat schilvers gevonden en geen klompen) We reden door dorpjes waar de goudzoekers woonden. We klimmen en we dalen en genieten van de prachtige vergezichten. Via een woestijnlandschap met het " Spotted Lake" komen we in de vallei met de wijngaarden en de fruitbomen. Langs de weg wordt het fruit aangeboden en daar hebben we natuurlijk even ingeslagen. Heerlijke perziken, pruimen, peren en appels. Ook hebben we de eigengemaakte jam let op Lidy en Johan !!! (aardbei,zwarte peperen balsamico) en (perzik vanille en whiskey) en indian chutney ( spicey en pruimen) gekocht ,smullen.

Aan het eind van de middag een mooi plekje gevonden aan een meer. Een heerlijke dag!!

Een goede zondag allemaal!!

Hanneke

• 04 September 2016 - 07:33

Marleen Blijleven:

Nog lekkere wijntjes gekocht?
    Ik krijg alleen maar meer heimwee!!
    Lekker genieten van al dat moois!!
    Liefs Joop en Marleen.

• 04 September 2016 - 08:23

Jan En Nicoline Ouwendijk:

Hier een regendag. Straks naar de kerk en daana naar de verjaardagen van Suze en Eva. Hopelijk knapt het weer op. Veel plezier in jullie huis op wielen. Lekker eigen baas en ook goed weer toegewenst.
    Groeten. Jan en Nicoline

• 04 September 2016 - 10:06

Anita:

nooit geweten dat ze in Canada druiven verbouwen en er ook nog wijn van maken!
    Zo leer je weer snel van elkaar!1 Fijne tor verder met je eigen huisje achter je

Dag dag lieve groetjes Anita

• 04 September 2016 - 11:27

Diane:

Mmm lekker al die jammetjes. Brengt mij op ideeën
    Prachtige foto's weer..
    Pa is inmiddels geïnstalleerd in Revitel. Wat een prachtige mooie locatie is dat zeg.
    De rollator was ook gearriveerd

• 05 September 2016 - 07:36

Hans Den Bleker:

Troebel meertje zou maar ff niet gaan zwemmen Aad en Hanneke als ik jullie was
    wel mooi plekje om de camper neer te zetten aan het grote meer
    veel plezier nog

• 05 September 2016 - 09:22

Jan Wullink:

Hoi Aad en Hanneke,
    Mochten jullie nog in Nelson komen doe mijn zus dan de groeten van ons.
    Prachtig mooie omgeving daar zeg. Geniet er van.

TIP: had je in Silver Creek niet beter naar zilver kunnen zoeken in plaats van goud?

• 05 September 2016 - 10:11

Ingeborg En Daan:

Wat een prachtige foto's weer, jullie komen inderdaad op geweldig mooie plekjes! En die jammetjes.... lekker hoor! Fijn dat jullie zo genieten! Groetjes en tot de volgende keer! Ingeborg en Daan

• 07 September 2016 - 18:24

Wil Van Duijne:

hallo hanneke en aad

zo kom je niet ver met deze auto op de foto, grapje.
    Gelukkig hebben jullie jam, voor energie, grapje.
    Goede reis verder met de goede car.