Icefieldway & Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Icefieldway & Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Icefieldway & Jasper

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

10 September 2016 | Canada, Jasper Park Lodge

Hallo beste volgers,

Vandaag de Icefieldhighway gereden. Dwars door de Rocky mountains, schitterend...een en al ruige landschappen met gletsjers, meren, watervallen, valleien en heel heel veel dennebomen.
We hebben weer heel wat geklommen en genoten. We gunnen ons nauwelijks de tijd om te pauzeren!

Op het hoogste punt vandaag 2038 meter bij de gletsjer stond een gemene ijskoude wind. We zijn er niet op geweest dat kon met een grote truck, dat vonden we iets te commercieel. We hebben in Alaska zoveel mooiere gletsjers gezien!!

Gelukkig vonden we nog een plekje op de camping in Jasper ( met stroom). Aad heeft vandaag erg zijn best gedaan om de juiste balans te vinden in stoppen of toch maar een keer doorrijden bij weer zo'n mooi vergezicht.

We zijn weer moe en voldaan en vooral heel erg dankbaar dat we dit zo samen mogen doen!!

Tot de volgende keer!!

Groeten van ons!

Hier zijn we weer!!

Inmiddels veilig aangekomen in Blue River. We hebben vandaag afscheid genomen van de Rockey Mountains. En we vonden het wel passend om een uitdaging aan te gaan.
We hebben een trail gelopen naar de top van Whisler Mountain. Het weer leek goed, blauwe lucht zonnetje dus.....
Eerst met de Jasper Tramway een stuk naar boven. Dat is al een hele belevenis en daarna verder lopen naar de top. De liftboy zei nog " snel foto's maken want the clouds coming in" ....
En idd na nog geen kwartier veranderde het weer van zonnig naar bewolkt naar hagel en sneeuw en een hele harde wind.

Om een lang verhaal kort te maken, het was een barre tocht en ik wilde wel 10 keer afhaken, maar eigenlijk ook weer niet! Ik heb de top gehaald en ik ben eigenlijk best trots zo op mijn niet al te jonge leeftijd ha, ha!! Het uitzicht was, ondanks het weer fantastisch. We zagen in het dal Jasper, de camping waar we over acht hebben,de Icefieldway, de trein, de gletsjers de rivier en de meren. Enl toen de ook nog de regenboog verscheen. Stilmakend.

De weg terug was te doen al moest je de rem er wel ophouden. Terug bij de cabine bleek die niet meer te gaan ivm de storm en de trail was ook gesloten. We vonden het al zo stil ;-)
Na een poosje wachten werd de "tram " weer gestart en vonden we blij onze camper weer terug op de parkeerplaats. Na een snelle verlaatte lunch weer on the road. We hadden nog 3 uur voor de boeg.

Weer een fantastische dag met 4 seizoenen!!

Liefs van ons!

• 11 September 2016 - 08:23

Wim En Eygje:

Wat geweldig!En wat een prestatie om de top te halen, maar als je dan boven ben weet je ook waar je het voor doet!Prachtige foto,s het is voor de volgers een feest om te zien!Veel plezier verder!hartelijke groeten!

• 11 September 2016 - 09:12

Diane:

Zo Heidi uit de Alpen dat is een topprestatie..
    Door weer en wind niet opgeven.
    Wat een prachtige foto's en wat een mooi
    Land.. Zoveel afwisseling in de natuur.
    Genot om de foto's te bekijken.
    In Nederland is her hoog zomer. Aankomende week puffen we met 30 graden ☀️
    In Mali wordt er afgeteld... Thuiskomst voor 80% zeker..
    eind september. Je snapt... Mams erg blij

Dikke kus van ons

• 11 September 2016 - 11:53

Marleen Blijleven:

Lieve luitjes,

Wat zijn jullie stoer zeg!!! maar wel uitkijken he,Wat prachtig die sneeuwtoppen, er ligt al veel he?

Nog heel veel plezier samen,
    Hartelijke groet van Joop,
    Dikke kus,
    Marleen.

• 11 September 2016 - 11:56

Hans Den Bleker:

We zijn trots op je Hanneke dat je de Top gehaald hebt , het zijn wel hele mooie locaties om te zijn prachtige wegen en gebergte , valt wel op dat er overal schuinen lijnen en de bergen zitten zal wel met ontstaan te maken hebben , Nog veel plezier en wij wachten weer op de volgnede serie plaatjes

ps Aad kan jij niet vast emmertje sneeuw voor mij meenemen duurt nog zolang voordat wij naar Noordkaap naar de sneeuw gaan hahahah

• 11 September 2016 - 15:17

Ingeborg En Daan:

Wat een prachtige foto's weer en wat een doorzettingsvermogen om toch de top te halen in weer en wind. Wel stoer hoor! Wat een wisselende natuur zien jullie! Geloven graag dat jullie genieten! Doe voorzichtig en we kijken uit naar de volgende serie foto's! We genieten met jullie mee!
    Lieve groeten Ingeborg en Daan