Banff NP - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Banff NP - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Banff NP

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

09 September 2016 | Canada, Lake Louise

Hallo allemaal,

Het was koud vannacht, maar we hebben er geen last van gehaddankzij een extra dekbedje en wat antie-vries;-) Het heeft gesneeuwd op de hoger gelegen bergtoppen. Het zou vandaag slecht weer worden veel regen alleen wij hebben er niet veel last van gehad. Wij worden omringd door hoge bergen en we zien wel donkere wolken, maar ook de zon met zelfs helder weer. Het is wel frisjes ( ik heb te veel zomer kleding bij me) maar daar kun je je op kleden!

We hebben vandaag een rondje gereden door Banff NP. We hebben weer vele mooie landschappen gezien, de Vermillion Lakes, Sulfer Mountain, het plaatsje Banff, een wintersport dorp. Lekker koffietje gedronken en wat rondgeslenterd.

Daarna over de Bowvalley Parkway weer richting Lake Louisa. Tijdens de rit stops gemaakt om te wandelen door de Johnson Canyon met prachtige waterval. En mooie uitzichtpunten.

Weer terug op de camping bleek deze vol te zijn. Gelukkig dat we vanmorgen gereserveerd hadden. We hebben hier 3 nachten gestaan en ondanks de Canadian Pacific die luid loeiend een paar keer per dag /nacht langs de camping dendert,( we hebben de stopwatch aangezet om te kijken hoelang het duurt voordat hij voorbij is 6 minuten en 43 seconden!!!) is het een prachtig plekje. Rondom bergen en aan de Bowrivier.

Morgen trekkken we via de Icefieldway naar het Jasper NP.

Nu gaat het licht hier uit!!

Lieve groet van ons.

• 09 September 2016 - 18:01

Hans Den Bleker:

Hoi Aad en hanneke
    Icefieldway klinkt veel belofend , Aad vanaacht maar kortjes bij dichtjes leggen kunnen jullie elkaar warm houden

wij wachten op de foto,s van de sneuuw toppen en gletsjers

• 09 September 2016 - 19:12

Marleen Blijleven:

Hoi hoi,

Ja die treinen daar zijn lang he, of er geen eind aan komt!!
    Goede tijd in Jasper!
    Groetjes
    De Blijtjes.

• 09 September 2016 - 20:21

Marianne:

Dat ziet er allemaal weer geweldig uit! Wat zullen jullie het leuk hebben! In de wijde wereld met je camper rijden. Hopelijk pakken jullie ook genoeg rust, want het programma zal wel weer vol gepland zijn ;-). Wij wachten nog wel op de knuffelfoto met een bruine beer ;-)
    Heel veel plezier nog verder en wij wachten het volgende verslag weer af. Veel dikke knuffels van de kids.

• 09 September 2016 - 20:35

Ingeborg En Daan:

Wat een prachtige foto's weer, wat is dat genieten voor jullie. En wat een verschil in temperatuur met hier, bij ons is het boven de 20 graden en begin volgende week zelfs weer waarden van 28-30! Jullie moeten elkaar maar goed warm houden, hihihi!
    Een plezierig vervolg van de trip en we kijken uit naar de volgende foto's en het verslag.
    Groetjes, Ingeborg en Daan

• 10 September 2016 - 16:27

Wil En Henk Van Duijne:

Ziet er mooi uit, komt de borstrok en lange onderbroek toch nog van pas
    geniet verder Wil en Henk

• 11 September 2016 - 23:21

Anita:

En wie heeft jullie nu samen op de foto gezet op die brug?? Lekker lensje heb je in je hand .... Zo wil elke beer wel bij ne op de foto!
    Maar wat een mooie reis zie ik .gaaf dus geniet nog even verder ....hier is het nig volop zomer!! Zo lekker warm....groetjes Anita