verslag cruise 1&2 - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu verslag cruise 1&2 - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

verslag cruise 1&2

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

26 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Juneau

Lieve allemaal,

Vanmorgen weer aardig fit wakker. Na een stevig ontbijt, hebben we een heerlijke wandeling gemaakt langs de oceaan. Werkelijk prachtig weer met een heerlijke temperatuur van 23 graden.
Om 11.00 was het weer tijd om ons boeltje te pakken wan t om 12.00 worden we aan boord van de Volendam van de Holland America Line.

Inmiddels zijn we aan boord en zijn we onder de indruk van dit schip die ons door Alaska gaat varen. We zijn niet zeker of er een internet verbinding zal zijn, daarom voor de afvaart dit stukje met foto's verstuurd.

Tja en dat lukte niet. Op de boot is er geen betaalbaar internet!
Verder ontbreekt het ons aan niets!! Er is werkelijk aan alles gedacht. Nog wel grappig om te vertellen is dat wij onze koffers, die in de hut gebracht zouden worden niet kregen. Bij navraag bleek dat ze iets verdachts hadden gevonden en aangezien de koffers op slot zaten moesten wij de koffers zelf openmaken. Het ging om de op Schiphol ingeslagen fles lekkere whisky . Wisten wij dan niet dat er geen alcohol mocht worden meegenomen ,sprak de man met een waarschuwend vingertje. Inleveren dus en pas als we de boot afgaan krijgen we de drank weer terug. Hi,hi.

Al varend genieten we van de prachtige omgeving, we eten en drinken, zonnen en luieren op de ligstoelen, oefenen voor een noodsituatie, zijn voortdurend de weg kwijt ha,ha. En besluiten om na een prachtige zonsondergang onze hut op te zoeken, de jetlag speelt op. Einde dag 1 .

Dag 2.
Heerlijk geslapen, alleen vroeg wakker. De zon zien opkomen, maar er staat een stevige wind/storm windkracht 8. Het schip deint lekker op de hoge golven. Wij hebben er geen last van en laten ons verwennen met een uitgebreid ontbijt. Daarna zoeken we een plekje in luie stoelen met een heerlijk uitzicht! Het is vandaag en de komende nacht varen tot we Juneau bereiken onze eerste stop in Alaska. We vermaken ons prima, wandelen op de wandelpromenade lezen, doen spelletjes een tukje in de zon uit de wind. Tutten ons op voor het galadiner met tot besluit nog een pianoconcert.

Dag 3

• 26 Augustus 2016 - 23:21

Marleen Blijleven:

Heerlijk om met jullie mee te reizen,
    Ja hoor het is maar goed dat er genoeg alcohol aan boor is,, anders hadden jullie een probleem!
    Wij hebben de Volendam vaak op Curacao zien liggen, prachtig schip!! Lieve Aat en Hanneke heel veel plezier!

• 26 Augustus 2016 - 23:24

Marleen Blijleven:

Sorry Aad, maar onze andere Aat is met een T.

• 27 Augustus 2016 - 08:20

Hans Den Bleker:

Hanneke
    zie net in mijn mail dat er nog meer foto's en verslaggen in stonden
    Dat drank probleem van jullie gaat wel steeds meer een rol spelen denk ik
    is dat misschien de leeftijd ( oude mensen zijn eigenwijs ) Hanneke hahahaha
    ook deze foto's is weer genieten
    wij gaan maar weer aan het werk Heb Plezier en geniet

• 27 Augustus 2016 - 08:26

Lidy&Johan:

Lieverds, Wat een piezemieters daar aan boord met die whisky

• 27 Augustus 2016 - 12:50

Ingeborg En Daan:

Wat is het leuk om met jullie mee te reizen en mee te genieten op afstand. Wat een mop zeg, dat jullie de fles Whiskey in moesten leveren. Hebben jullie in ieder geval dan nog als jullie weer van de boot afgaan.
    Prachtige foto's hebben jullie weer, een plezier om te bekijken.
    Geniet verder van jullie reis, tot de volgende keer!

• 27 Augustus 2016 - 13:41

Wil En Henk Van Duijne:

Prachtig op die boot en een mooie hut, klinkt matig voor zo;n mooi onderkomen.
    En toch in je goede pak Aad? veel plezier verder.
    Wil en Henk

• 27 Augustus 2016 - 23:35

Wim En Ria:

Hoe moet het nu met je goede humeur Hanneke? haha! het klinkt allemaal geweldig en zo ziet het er ook uit! Geniet! xx

• 29 Augustus 2016 - 08:09

Silvia:

Krijg nu al zin in onze cruise. Toch maar geen lekker drankje vanaf Schiphol in onze koffer stoppen :-)
    Wat een prachtige foto's van de zonsondergang. Ik vind het knap dat je zoveel spullen in de koffer krijgt hoor Hanneke. Je moet van alle markten thuis zijn.