Van het Zuiden naar het Noorden - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Van het Zuiden naar het Noorden - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Van het Zuiden naar het Noorden

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

12 December 2014 | Argentinië, Salta

Hallo lieve volgers,

Veilig aangekomen in Salta vervolg ik ons dagboek. We hebben ons per vliegtuig verplaatst van El Calefate aan het mooie blauwe Lago Argentino ( prachtig gezien vanuit het vliegtuig) naar Buenos Aires. Een vlucht van bijna 4 uur daar overgestapt op de vlucht naar Salta van ruim 2,5 uur. Ja beste mensen Argentinië is een heeel groot land. We begrijpen uit de reacties dat sommigen zich wel zorgen maken over het drukke programma en alle indrukken die wij opdoen. Maar we kunnen jullie geruststellen, het gaat uitstekend met ons (geen last meer van mijn longen en met de conditie gaat het ook prima)en we genieten van iedere minuut, het geeft ons zoveel energie. We hadden de reis natuurlijk goed voorbereid en tot nu toe loopt het eigenlijk allemaal prima!

Salta ademt de sfeer van een echte Midden- Amerikaanse stad. Kleurige koloniale gebouwen Kathedralen een gezellig plein met leuke restaurantjes en muziek op straat. Doet ons aan Mexico denken. We logeren in een buitengewoon sfeervolle B&B. Waar we in de huiskamer van een heerlijk ontbijtje hebben genoten. Daarna zijn we op ons gemak het centrum ( om de hoek) gaan bekijken lekker geslenterd terrasjes bezocht en gewoon lekker mensen kijken! Het weer is heerlijk 25 graden en bewolkt met hoge luchtvochtigheid (regentijd )met de zon kan het hier erg warm zijn!

Morgen gaan we weer on tour naar grote hoogte om o.a. de grote zoutmeren te bekijken de Salinas Grandes.

Lieve groeten,

Aad & Hanneke

• 12 December 2014 - 22:04

Wim En EygjeEygje:

Ziet er weer goed uit geniet er nog verder van.

Wim enEygje

• 12 December 2014 - 22:51

Ingeborg En Daan:

Hallo Hanneke en Aad,
    Weer prachtige foto's, jullie beleven veel mooie dingen. En wat fijn dat het goed met je longen gaat, Hanneke! We wensen jullie morgen een mooie dag toe en we kijken weer uit naar jullie verslag en foto's.
    Hartelijke groeten, Ingeborg en Daan

• 12 December 2014 - 23:31

Lidy&Johan:

Lieve Hanneke en Aad,

Wat fijn dat je weer voldoende "lucht" hebt (zou de zilte zeelucht daaraan meegeholpen hebben?).
    En dat af en toe een stukje klimmen wonderen doet voor je conditie is voor ons géén wonder..
    Ach, en wat op een buitenstaander misschien overkomt als een hectische reis valt geweldig mee als je je voorbereidingen goed gedaan hebt en af en toe een daagje rust inbouwt - hebben wij tenminste ervaren.
    Veel plezier de komende dagen in het exuberante roomse zuiden :-)

Liefs,
    Lidy&Johan

• 13 December 2014 - 17:12

Reina En Ivon:

Hallo Hanneke en Aad, fijn te horen dat alles naar wens verloopt.
    Qua afstanden verkijken we ons inderdaad erop.
    Alhoewel we, met onze langste vlucht ooit naar Jakarta, ons er wel iets bij voor kunnen stellen.
    Het lijkt ons heerlijk om nu weer lekker warm weer te hebben, jammer dat het wel erg vochtig is.
    Een fijne reisdag vandaag (gisteren geen reactie geschreven). Geniet eer weer van!
    Groetjes van ons uit Ter Aar.