Balmaceda&Serrano - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Balmaceda&Serrano - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Balmaceda&Serrano

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

08 December 2014 | Chili, Puerto Natales

Hallo volgers,

Hier weer het vervolg van onze reis vanuit Magellanes Chili. Ofwel het Patagonie van Chili.
Vanmorgen ging de wekker om 6.30 uur. Ontbijten om 7.00 uur en om half 8 werden we opgehaald voor onze tour naar de Balcema en Serrano gletsjer via de Fjord Ultima Esperanza.

We werden welkom geheten op de boot die ons op de bestemming zou brengen.
De storm is inmiddels geslonken tot een stevige wind , het zonnetje schijnt af en toe en de temperatuur is fris. Maar we hebben ons goed voorbereid en zijn goed gekleed.

Af en toe moeten we binnenblijven omdat we anders over boord spoelen door het opspattend water. We hebben weer veel te kijken! Varend over het groene water.
We zien bergen met sneeuw, gletsjers vogels, zeeleeuwen, watervallen,
Etc. Echt het verveeld ons nog steeds niet.

Aangekomen bij de gletsjer gaan we van boord om naar een uitzichtpunt te lopen(klimmen)
De weg loopt door het bos en vervolgens langs de richel van de Fjord.
Prachtig ! Boven de gletsjers vlogen de Condors af en aan om hun jongen te voeden. De spanwijdte kan meer dan 2 meter bedragen.

Na de wandeling vervolgen we per boot onze tocht naar een Estancia waar de Gauchos een maal voor ons hebben klaargemaakt, een berg vlees van heb ik jou daar pfft het was super lekker maar veel te veel.

Na het eten nog foto's gemaakt van de veestapel daar en genoten van de idyllische plek.

Toen weer aan boord waar ik dit stukje zit te typen.

Weer een prachtige dag in de mooie natuur doorgebracht.

Het diner in het Hotel laten we aan ons voorbij gaan;-) de late lunch was voldoende voor vandaag!

Morgen gaan we weer vroeg weg.

Lieve groeten weer !!!

Aad en Hanneke

• 08 December 2014 - 23:07

Wim En Eygje:

Wat een geweldig indrukwekkende reis maken jullie!En de foto,s zijn ook prachtig!Geniet er nog maar lekker van!lgroetjes van Wim en Eygje

• 08 December 2014 - 23:17

Lidy&Johan:

Lieverds,

Het blijft allemaal heel indrukwekkend!

Benieuwd wat ons (en jullie) morgen weer te wachten staat.

We horen nog wel eens hoe die vogels heten die niet ver in de hoogte zweefden maar die zich wat dichter bij de aarde bevonden - afgezien van de ganzen zaten daar ook wat ibis-achtige beesten tussen misschien?

Groot gelijk dat je het diner hebt laten lopen - na die bonken vlees hadden wij hetzelfde gedaan, men moet wat uitkijken op onze leeftijd nietwaar .... :-)

Liefs,
    Lidy&Johan

• 09 December 2014 - 13:53

Ingeborg En Daan:

Wat een prachtige tocht weer, en schitterende foto's. We geloven dat jullie genieten, een reis om nooit te vergeten! We wensen jullie nog fijne dagen en mooie ervaringen.
    Hartelijke groeten van Ingeborg en Daan

• 09 December 2014 - 14:34

Reina En Ivon:

Hallo Hanneke en Aad,
    Wat was het weer een fantastische dag voor jullie! Voor zover door mij te zien weer schitterende foto's.
    Wel vroeg op, maar 's avonds zullen jullie wel bijtijds de kooi ingaan.
    Hopelijk lag het gigantische stuk vlees, formaat XXL, niet te zwaar op de maag.
    Zit het hoofd bij jullie nog niet vol van de bijzonder grote hoeveelheid indrukken die jullie opdoen?
    We zien uit naar jullie volgende reisdag. Hartelijke groet van de Ter Aarders.

• 09 December 2014 - 15:53

Cees M:

Een land waar alles is Qua natuur cultuur en historie prachtig,wat een trip cees

• 09 December 2014 - 17:02

Daan En Christine:

Wat is het daar ongelofelijk mooi! Echt genieten.
    Junior spaart nog steeds vlaggetjes, dus als je ze ziet...
    Groetjes van ons allen.

• 09 December 2014 - 17:23