Whiskey on the Rocks - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Whiskey on the Rocks - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Whiskey on the Rocks

Door: Aad

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

02 December 2014 | Argentinië, El Calafate

Hier zijn we dan alweer,

Voor het eerst mag ik ook een aandeel aan het reisverslag leveren. Heel leuk trouwens. Vandaag was het weer een topdag maar ook een inspannende dag.
Vroeg op en laat terug. Maar het was het meer dan waard!!!.
Een bezoek aan de beroemde Perito Morena, de bekende gletsjer die deel uitmaakt van het Werelderfgoed. Terecht trouwens!!.
De gletsjer maakt onderdeel uit van het nationale park Los Glaciares, de Patagoniche ijskap. Onvoorstelbaar mooi en groots.
Nog nooit zoiets schitterends gezien.
Na een bustocht van een klein uur kwamen we aan. Je weet niet wat je ziet: een enorme gletsjer, heel breed (ik durf het niet te schatten, zo ver als het oog reikt) en een hoogte van een flatgebouw van meer dan 10 etages en dan die prachtige kleuren blauw.
Het weer was wat minder. Er was veel wind met af een toe wat lichte regen. Als de zon zich liet zien dan was het prachtig. Bekijk de foto's maar.
Na een boottocht was het de bedoeling om de gletsjer op te gaan.
De erg sterke wind dreigde roet in het eten te gooien. De gidsen nemen geen enkel risico en keken bedenkelijk.
Ze durfde het toch aan. Het werd een hele mooie tocht. Wel een beetje op de wind letten maar het ging prima. Adembenemend om over en tussen het ijs te wandelen. Zo groots nog niet eerder meegemaakt, met aan het eind de beloning: whiskey on the rocks.
Net voor het einde van de tocht een bar op het ijs met glazen en een paar flessen whiskey. Het ijs was gletsjes ijs en het water gletsjer water. Smaakte prima.
Daarna hebben we nog een wandeling gemaakt om de gletsjer heen: wel onder begeleiding want er lopen poema's rond. Niet gezien maar ze leven er wel.
Daarna teruggereden door de eindeloze steppe van Pategonie met de vele koeien en paarden.
Een prachtige dag maar wel vermoeiend.
Morgen ook weer vroeg op want de reis gaat verder. Rond 10 uur vliegen we door naar Ushuaia op Vuurland, waarvan men zegt dat het je het gevoel krijgt aan het einde van de wereld te zijn gekomen: het uiterste puntje van het Zuid-Amerika dat wordt gekenmerkt door verlatenheid en de vele schipbreuken uit het verleden.
We zullen zien.

• 02 December 2014 - 06:59

Wim En Eygje:

Wat zullen jullie je klein en nietig gevoeld hebben bij al dit geweldigs!siper mooi! Goede reis vandaag en we kijken alweer uit naar het volgende verslag!hartelijke groeten van Wim en Eygje

• 02 December 2014 - 08:42

Gerrit En Tannie:

ijzers aan en aangelijnd!
    hoe klein kan je zijn tussen zoveel natuur.

• 02 December 2014 - 10:09

Jan Wullink:

Hoi Aad en Hanneke,
    Dit is al heel indrukwekkend op foto's. Om er bij te zijn moet echt fantastisch zijn.
    Volgens Wikipedia is de Perito Morena 5 kilometer breed en op zijn hoogst 60 meter dik.
    Heel erg indruk wekkend.
    Wij hadden gisteren ook een heel fijne dag met de ontmoetingen met de beroepen Ds.
    Hartelijke groet van Poula en Jan.

• 02 December 2014 - 11:12

Diane:

wou dat ik in jullie koffer gepast had..
    wat enorm mooi!
    Kan niet wachten op de volgende etappe.
    Ooit eens Floortje Dessing gezien die naar dat gebied ging...

Goede vlucht!

Diane

• 02 December 2014 - 11:22

Hannie En Jan:

Dag Hanneke en Aad,

Het contrast kon niet groter. Jullie in het ijs en wij in de gemeentezaal om kennis te maken met de beroepen predikant en zijn vrouw. Was zeer geanimeerd!
    Dat jullie genieten is wel heel duidelijk en dan al die contrasten in de natuur. Fijn dat jullie ons zo goed over jullie belevenissen informeren en d.m.v. de foto's laten zien.
    Blijven jullie volgen en zijn zeer nieuwsgierig naar jullie volgende verslag.

Liefs van Hannie en Jan

• 02 December 2014 - 12:15

Ingeborg En Daan:

Hallo Hanneke en Aad,
    Wat een schitterende foto's! Wat is Gods schepping toch overweldigend mooi! We kunnen ons voorstellen dat het fantastisch moet zijn geweest om daar te zijn. We zijn nu al benieuwd naar jullie volgende verslag. Een goede vlucht naar Vuureiland.
    Hartelijke groeten van Ingeborg en Daan

• 02 December 2014 - 13:30

Lidy&Johan:

Lieverds,

Zeer indrukwekkend!
    Dit is geen kleintje - en jullie zijn niet voor een kleintje vervaard:-)
    Hebben jullie allebei een plompje whisky genomen?
    Goede vlucht naar het Vuureiland.

Liefs,
    Lidy & Johan

• 02 December 2014 - 23:18

Renger:

Hoi Aad en Hanneke,

Wat een schitterende reis! Leuk om door middel van de verslagen en de foto's (een beetje) mee te kunnen genieten.

Ik kan me voorstellen dat jullie, als je terug bent, aan vakantie toe zijn om alle indrukken te verwerken. Maar jullie kennende komt dat vast wel goed...

Fijne tijd nog daar, geniet er van!

Hartelijke groet,

Renger

• 03 December 2014 - 15:56

Reina En Ivon:

Beste Hanneke en Aad,
    Wat een wondermooie dag hebben jullie weer mogen beleven! De schitterende foto's getuigen daarvan.
    We kunnen ons voorstellen dat jullie dit wel één van de allermooiste reizen zullen vinden die jullie ooit gemaakt hebben.

We lopen wel wat achter met het lezen en van de reisverslagen, het bekijken van de foto's en het schrijven van reacties maar proberen bij te blijven.

Wij zien uit naar het vervolg van jullie reis.
    Hartelijke groet van ons uit Ter Aar.

• 03 December 2014 - 21:37

Hans Den Bleker:

Aad en Hanneke

wat SCHITTEREND EN OVERWELDIGEND

• 03 December 2014 - 21:41

Hans Den Bleker:

sorry drukte iets verkeerd in
    wat SCHITTEREND EN OVERWELDIGEND moet dit zijn geweest
    Onze rit naar de Noordkaap is mooi met al de sneeuw en prachtige witte bergen
    maar dit is nog veel mooier
    ik hoop zo een mooie trip ook nog eens te kunnen maken

wederom ben ik behoorlijk jaloers op jullie