Varen langs de Gletsjers - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu Varen langs de Gletsjers - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Hanneke Melsen - WaarBenJij.nu

Varen langs de Gletsjers

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

30 November 2014 | Argentinië, El Calafate

Lieve volgers,

Inmiddels zijn wij aangekomen in El Calafate het gebied met de gletsjers. We hebben weer een prachtig plekje bovenop een duin en uitzicht op het ijsblauwe Largo Argentina. We zien in de verte de ijsschotsen drijven.
We hadden geen duinen verwacht dus Aad wilde een duinwandeling maken en de beplanting nader bekijken.(zie foto)
We hadden een lekker toetje trouwens ;-)!

Al deinend op een catamaran tussen de ijsbergen schrijf ik dit stukje.
Het is onbevattelijk wat een schoonheid hier om ons heen. Het lijkt wel een sprookje. We hebben per boot 3 gletsjers bekeken vanaf het ijswater (2graden).De Upsala, de Segazzini Getsjers en Punta Bandera. Er stond een flinke wind soms wat regen ,maar ook zon. Ik laat de foto's maar weer zelf spreken.

Maandag gaan we proberen om een wandeling op de gletsjer te maken. Dan kunnen we die kleurenpracht van nog dichterbij bewonderen.
Ja dat is het, een wonder, we zijn beiden zeer onder de indruk van het werk van onze Schepper!

Net de mooie dienst van Ds de Koning geluisterd!!

Tot zover weer voor dit moment!

Lieve groet,

Aad &Hanneke

Ps bedankt voor al jullie reacties! Ik hoop er nog een keer op terug te komen!

• 01 December 2014 - 07:16

Diane:

Wauw.... Stilmakend mooi!
    Wat een fantastische ervaringen zeg.
    Qua temperatuur is het hier ook richting winter.
    Lekker fris dus

• 01 December 2014 - 07:23

Silvia Van Der Voort:

Lieve Aad en Hanneke,

wat is er nu mooier om hier in Nederland aan je werk te beginnen met deze prachtige foto's en reisverslagen. Wow,geweldig. En goed om te zien dat het met je gezondheid ook goed gaat. Al die zuivere lucht draagt daar natuurlijk ook aan bij. Dit is puur genieten.

Lieve groeten
    Silvia

• 01 December 2014 - 07:34

Wim En Eygje:

Eigenlijk is al het moois niet in woorden te beschrijven, wat een schitterende natuur zien jullie!En wat fijn dat we hier op deze manier van mee mogen genieten,Een mooi begin van deze voor onze Sionskerk spannende dag!Fijn dat jullie de dienst ook konden beluisteren!
    Weer heel veel moois en genieten gewenst!hartelijke groeten van Wim en Eygje

• 01 December 2014 - 09:39

Ingeborg En Daan:

Wat prachtig is dit gebied, zulke fantastisch mooie foto's ook. Dat is wel een bijzondere ervaring voor jullie. Leuk dat we zo met jullie mee mogen genieten. Het was inderdaad een mooie dienst met ds. De Koning. Spannend vandaag de kennismaking, hebben hem gisteren al even de hand geschud. Mooi dat jullie daar de dienst mee konden beluisteren.
    We wensen jullie nog heel veel mooie dagen toe met veel mooie ervaringen.
    Hartelijke groeten van Ingeborg en Daan

• 01 December 2014 - 09:48

Gerrit En Tannie:

Koud he als ik het zo zie.
    Prachtig die gletzers!
    en die maaltijd ziet er ook goed uit!
    Veel plezier gewenst!

• 01 December 2014 - 10:45

Richard En Mariëtte Bouterse:

Tja en dan zijn er nog mensen die geloven in een oerknal. Ik kan me voorstellen dat je dan wel onder de indruk moet raken van Gods goedheid en schoonheid. Dank je wel dat we daar van mee mogen genieten.

• 01 December 2014 - 11:52

G&W:

Hallo A&H, Wat leuk om zo mee te genieten van jullie geweldige reis, dat scheelt ons heel wat reistijd... Wat is er veel moois te zien in de schepping. Fijn dat jullie ook enigszins konden meeleven met de mooie dienst gister. Het was een fijne beleving en volgens mw. de K. voelde het als een warme deken bij ons dus...??? Wil is weer naar de witjes met een vestje voor Bartje, alles gaat goed.
    Op het kaartje zie ik alleen de Punta Badera, de andere gletsjers zijn zeker 'maar kleintjes' ,erg mooi hoor. De winter is hier ook bezig te komen, 2 a`3 en s' nachts lichte nachtvorst.
    Geniet nog fijn verder.
    h.grts W&G.

• 01 December 2014 - 13:05

Paul En Britta:

Hoi Genieters,

Ja en nu genieten van de gletsjers. Die mooie blauwe kleuren. Het geluid van het afbreken. En er tussendoor varen. En als laatste er over lopen. Geweldig.

• 01 December 2014 - 15:19

Lidy&Johan:

Lieverds,

Ja dit ziet er indrukwekkend mooi uit!
    Pas op (maar dit komt als mosterd na de maaltijd) dat je niet in een gletsjerspleet kukelt !
    Overigens, Hanneke: moet jij geen wanten aan vanwege je "aanborstigheid"?

Groeten, L&J

• 01 December 2014 - 16:28

Reina En Ivon:

Beste Hanneke en Aad,
    Het is geweldig dat we zo mogen meegenieten van jullie reis!
    Heel bijzonder om in de omgeving van de gletsjers een duinwandeling te kunnen maken zeg.
    Wat een overweldigende schoonheid van Gods schepping! Het moet nog veel mooier zijn als je het voorrecht hebt goed te kunnen zien, maar de combinatie van tekst en foto's spreekt boekdelen.
    Zullen jullie goed uitkijken op de gletsjer, of hebben jullie ook aan schoeisel gedacht waarmee je veilig op de gletsjer kunt lopen? Hier in Nederland is het ook inmiddels een stuk kouder, maar voor ijsschotsen moeten we (gelukkig) een heel eind verder. Hebben jullie ook poolkleding in de koffer indien nog koudere gebieden op het programma staan?

P.s. Opnieuw in onze omgeving vogelgriep aangetroffen, nu in Zoeterwoude.

Hartelijke groet van ons.

• 01 December 2014 - 16:51

Wil En Henk:

Hallo Hanneke en Aad
    Zo weer op pad na een rustdag, ja de wereld is mooi geschapen , helaas maken wij er een potje van
    Groet Wil en Henk

• 01 December 2014 - 20:10

Anita:

Wat een bijzondere mooie wereld die jullie daar te zien krijgen. Serge en Rutger zijn er met hun vrouwen ook geweest ….dus herkenbaar op de foto! Heb je nog ijs zien afbreken? Dat had Serge op de film staan en dat gaat met veel lawaai ging dat gepaard. En dan na afloop ….Hanneke aan de chocolade dip??? Zie ik dat goed ??!!
    Je foto album vult al aardig. Mooie reis verder en tot ….morgen??
    Dag
    groetjes Anita